• Sun 18 Sep 2022 13:05
    5083 visningar
    8 svar
    8
    5083

    Ångest tidigt graviditetssymtom?

    Hej!
    Börjar bli sjukt ledsen och uppgiven på att aldrig få bli gravid. 
    Hoppas såklart denna gång att det tagit sig lika mycket som alla andra elva gånger. 
    Är på äl+8 idag. 


    Kan ångest/oro vara ett tidigt graviditetstecken?

    Känner mig gravid varje månad, hoppas och hoppas och så får jag mens, om och om igen. 

    Jag känner helt ärligt ingenting alls. Känns som vanligt. Förutom att jag har en ångest/stress/oroskänsla i kroppen då.


    Är det vanligt att känna inget alls om man är gravid?

    Vet att äl+8 är tidigt, men ändå, måste få skriva lite, blir knäpp av att försöka och misslyckas hela tiden.

  • Svar på tråden Ångest tidigt graviditetssymtom?
  • Sun 18 Sep 2022 14:39
    #1

    Nej, det är det inte. Så himla tidigt är det f.ö ingen som har nåt symptom. Ett embryo fäster tidigast 5 dagar efter äl, först efter det börjar hcg bildas och det tar ett bra tag innan det är så högt att det kan ge symptom. Din oro och ångest beror på våndan av att försöka månad efter månad. Tro mig, jag vet precis hur det känns för det tog 10 år för mig att få barn. Men man får helt enkelt inte ge upp! Tids nog lyckas de flesta och med den hjälp som finns idag finns det oändligt många möjligheter att få barn. Och det är ju inte säkert du behöver hjälp heller- vem vet, kanske just denna månaden är din lyckomånad? Drömmer Glad

  • Sun 18 Sep 2022 15:18
    #2

    Jag är bara jag: Tack, ja jag hoppas.. jo det är väl så att det finns hjälp att få om det skulle vara så.
    Tack för ditt svar <3

  • Sun 18 Sep 2022 16:43
    #3

    Jag håller en tumme! {#emotions_dlg.flower}

  • Sun 18 Sep 2022 17:57
    #4

    Jag hade massa symptom utan att vara gravid men när jag va gravid tog jag ett test bara för jag kände för det och det va positivt, 0 symptom men hade ganska mycket ångest och oro efter plusset och fick panikattacker utöver det vanliga i början för minsta lilla, jag har ångest problematik i grunden men den blev mycket värre

  • Mon 19 Sep 2022 07:05
    #5

    Sanlin90; ja det kanske är mer logiskt att få ångest efter ett plus än innan. Så du hade inga symptom alltså? Jag har nu på äl+9 fått ömma bröst precis som jag brukar få innan mens :(. 

  • Mon 19 Sep 2022 07:15
    #6
    PrettyTiedUp skrev 2022-09-19 07:05:08 följande:

    Sanlin90; ja det kanske är mer logiskt att få ångest efter ett plus än innan. Så du hade inga symptom alltså? Jag har nu på äl+9 fått ömma bröst precis som jag brukar få innan mens :(. 


    Nej inte som jag visste då men sen visa det sig att mitt tandkött blödde massor troligen va ett symptom, någon lätt känsla av att brösten va större men inte onda. 
  • Mon 19 Sep 2022 16:25
    #7

    Nej det är inte ett symtom men det är inte så konstigt att du har ångest när du försöker bli gravid och det inte går! Jag är på ÄL+9/10 och vet hur det känns. 

  • Tue 20 Sep 2022 05:26
    #8

    elin1989; ja visst är det jobbigt! Jag gråter varje gång mensen kommer. Jag håller tummarna för dig! 

Svar på tråden Ångest tidigt graviditetssymtom?