• Anonym (S.F)

Ingen gratulerar mig på min födelsedag

Hej . 
    Känner att jag behöver skriva av mig lite.
    Jag fyller år idag och har knappt fått några grattis alls . Känner mig så bortglömd.

Min mamma o syskon skriver eller ringer aldrig på min födelsedag. Men det bryr jag mig inte så mycket om . 

Det värsta är min sambo , när jag vaknade imorse så förväntade jag mig ett grattis. Men han var bara sur för att jag inte orkade städa . När jag sedan påpeka att jag blir ledsen över att han inte gratulera mig så får jag höra att jag är löjlig och att jag inte borde tänka på att det är min födelsedag.

Men mina 3 barn gratulerade mig och det värmde.

Jag vet inte, är det jag som är överkänslig?

• Svar på tråden Ingen gratulerar mig på min födelsedag
  • Anonym (Nej)

Nej, du lever bara med en kall person som skiter i dina känslor. Men grattis iaf :) Gör något roligt med barnen så du får ut något bra av den här dagen.

• Anonym (Linn)

Grattis på födelsedagen TS! 

Nej, du begär verkligen inte för mycket. Du har tyvärr en kall och egoistisk sambo. Ledsamt också att din familj inte kan gratta dig.
    Är han likadan med sin födelsedag? Du behöver absolut inte gratta honom och han städar bara på sin födelsedag?

Ta och ring en kompis idag och så går ni ut och äter eller fikar. 
    Eller ta med barnen och gör något kul tillsammans. Lämna din sambo hemma, han kommer bara att förstöra upplevelsen.

• Anonym (Kattis)

Samma här, ingen kom ihåg min 30-årsdag. Men då vet man var man har folk och behöver inte ödsla energi på dom i fortsättningen. Dina barn kom ihåg dig, det är ju det viktigaste. 

• Anonym (Kattis)

Och grattis på födelsedagen! 

• Anonym (-)

Grattis på födelsedagen!
    Glömmer aldrig när jag fyllde 30 och bjöd 24 personer. Endast mamma kom?

• Drottningen1970

Jisses. Vad ska du med den relationen till? Det MÅSTE vara bättre att leva ensam.

Eftersom dina föräldrar inte heller verkar riktiga i huvudet, kanske dina referensramar för hur goda relationer ska se ut är skadade?

• Anonym (Teddy)

Stort grattis ts. 
    Din sambo fick dåligt samvete över att han hade glömt din födelsedag och inte ordnat med något. Därför reagerade han som han gjorde. Det är en förklaring men ingen ursäkt. Nu vet du var du har honom och du behöver inte ödsla nån energi på hans födelsedagar.

• Anonym (!!!)

Ge dig själv ditt livs bästa födelsedagspresent. Dumpa aset men säg åt honom att städa först..

• Anonym (F)

Klart man säger grattis
    och man säger aldrig till någon att den är löjlig om de önskar sig ett grattis. Seriöst, är det någon som är löjlig är det sambon

Svar på tråden Ingen gratulerar mig på min födelsedag