Spärrat bankkonto.
Japp, jag har. Av en rent absurd jävla orsak. Man tyckte sig ha rätt till att göra det, eftersom jag inte haft inkomst på ett ganska bra tag. Är utförsäkrad sedan länge men oförmögen till att plugga/jobba. Är för sjuk. Men har en sambo som tjänar för mycket, så anses skall försörja mig till 100%. Bråka med FK och så vidare tar längre tid än man kan tro.
Upptäckte att dom hade stängt kontot när jag behövde använda BankID?t. Pallrade mig ner till banken, och fick då veta att dom stängt det. Dom vägrar återaktivera det, och att man behöver kunna använda BankID anses inte som en rättighet/nödvändighet. Jag önskar att jag driver med er. Men nej. Jag kunde komma tillbaka om det blir aktuellt med ersättning ifrån FK eller liknande. Så jag, en svensk medborgare, född och uppvuxen här. Som ej gjort något fel. Som haft mitt bankkonto sedan 16 åring, får det helt plötsligt avstängt vid 34 års ålder. Pga låg aktivitet på kontot. Ska inte ge mig om det här, men fan. Att man skall behöva bråka om en sådan här sak. Är helt sjukt.
Men i ditt fall så kan det ju inte vara en sådan sak.
Vad du kanske inte vet om är att man har en skötselkod knytet till ditt konto, har du misskött kontot och når max poäng stänger man ner kontot, ex övertrasserat konto många gånger. Annars stänger man inte ner ett konto.