• User88

Tjejens bästa vän

Hej!

har en flickvän som jag har varit tillsammans med intre månader och allting har varit perfekt från att vi träffades. Träffade henne genom att min pappa är tillsammans och förlovad med hennes mor. så det är min styvsyster.

fick reda på tidigt i relationen att hennes bästa kompis är en kille i hennes ålder runt 22. De har känt varandra i sju år och är extremt tighta. Frågade henne om vi kan kolla igenom  deras chatt som de haft och bilder. Där hittar jag att hon sitter gränsle pver honom och dricker alkohol, lapdance. Håller om varandra på runt 200-300 bilder totalt. Han slår henne på rumpan och pussar varandra på kinderna. De skickar mer videomeddelande till varandra än vad jag och tjejen gör. Hon hänger på honom (likt sexposition). De dansar tillsammans extremt tight på hennes systers bröllop. De skriver även att de ordagrant älskar varandra och skickar hjärtan dagligen och pussgubbar.

Hon säger att de är väldigt bra vänner bara och gör detta. Men att hon säger jag borde vara OK med allt detta då hon gjorde allt innan mig men vill fortsätta relationen med honom som kompis. De har aldrig försökt få med mig i samtalet eller videosamtal. killen koller från hennes land (Ukraina).

Vad tänker ni om detta?

• Svar på tråden Tjejens bästa vän
  • Anonym (,,,)

Varför i hela friden ber man någon om att få tittas igenom chattar man haft med andra? Jag skulle aldrig gå med på att min partner gjorde det, inte ens med mina tjejkompisar. Inte för att jag har något att dejta men för att det är integritetskränkande. Jag måste få ha en bit privatliv även om jag älskar min man?

Sen tycker jag förvisso det låter som att de nästan är ihop så nej, det är inte bra.

• Tecum

Låter som att hon vill ha en svensk kille av ekonomiska skäl men kärleken finns någon annanstans.

Varför är hennes kompis inte hemma och försvarar sitt land?

• Anonym (9191919)
    Tecum skrev 2022-09-19 19:38:01 följande:

Låter som att hon vill ha en svensk kille av ekonomiska skäl men kärleken finns någon annanstans.

Varför är hennes kompis inte hemma och försvarar sitt land?

Killen bor i Ukraina för nuvarande då tjejen flyttade hit i februari på grund av kriget. Sedan kan jag tillägga att jag är student och knappt spenderat pengar på henne.
  • Anonym (A)
    Anonym (,,,) skrev 2022-09-19 18:12:02 följande:
    Varför i hela friden ber man någon om att få tittas igenom chattar man haft med andra? Jag skulle aldrig gå med på att min partner gjorde det, inte ens med mina tjejkompisar. Inte för att jag har något att dejta men för att det är integritetskränkande. Jag måste få ha en bit privatliv även om jag älskar min man?

Sen tycker jag förvisso det låter som att de nästan är ihop så nej, det är inte bra.
    +1
  • Tecum
    Anonym (9191919) skrev 2022-09-19 21:22:19 följande:
    Killen bor i Ukraina för nuvarande då tjejen flyttade hit i februari på grund av kriget. Sedan kan jag tillägga att jag är student och knappt spenderat pengar på henne.
    Men då är du bara en reserv så länge hon inte kan träffa honom. Helt okej så länge du är medveten om vad som gäller.
  • User88
    Tecum skrev 2022-09-19 21:29:36 följande:
    Men då är du bara en reserv så länge hon inte kan träffa honom. Helt okej så länge du är medveten om vad som gäller.
    Hon har haft två relationer under tiden hon även hade den där killen som hon har som ?kompis?. De två relationerna hon hade under tiden vet jag även att en relation bröts efter två år då min flickväns ex störde sig för mycket på hennes relation hon har med sin kompis.

Varför tolkar du mig som en reserv? Spenderar knappt pengar på henne och hon hjälper till mycket i hemmet. Med sedan har hon en sådan tight relation med hennes ?killkompis? i Ukraina. De skrev dagligen. Skickade pussgubbar och hjärtan och även så gränslade hon över honom samt extremt intima kramar Som de har på bilder. Min flickvän la även upp en del bilder på de tillsammans när de skolade i vin och kramades på Instagram. Hol sa att de aldrig haft sex eller kysst eller smekt varandra.

För en vecka sedan bad jag henne att välja mig eller honom och det slutade med att hon raderade alla bilder och chatter de haft och sa att hon aldrig ska prata med honom mer.

Varför ser du mig som en reserv och vad tänker du mer djupgående om detta? Uppskattar andras perspektiv på detta.
  • Anonym (Enkelt)

men hon vill väl bara ha fler män i sitt liv än bara dig? Är det inte så enkelt. Kan du inte bara låta henne leva sitt liv. Du kan ju ändå få kärlek från henne.

• Anonym (.)
    Anonym (9191919) skrev 2022-09-19 21:22:19 följande:
    Kör du dubbla användare? Både ditt vanliga och sedan anonymt?
  • User88
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-09-20 13:02:19 följande:

men hon vill väl bara ha fler män i sitt liv än bara dig? Är det inte så enkelt. Kan du inte bara låta henne leva sitt liv. Du kan ju ändå få kärlek från henne.

Ja, kan få kärlek men oavsett handlar det om att hon är intresserad av att ha flera män ?intimt? nära henne. Även om hon enligt sig själv endast gränslade och hängde på sin killkompis när hon var singel.
  • User88
    Anonym (.) skrev 2022-09-20 13:05:40 följande:
    Kör du dubbla användare? Både ditt vanliga och sedan anonymt?
    Lär mig fortfarande hur familjeliv fungerar. Förta inlägget.
Svar på tråden Tjejens bästa vän