Inlägg från: Anonym (Rosalie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rosalie)

Skolan testar mitt barn

Mitt barn går i lågstadiet och berättade att hen flera gånger fått ha "lektioner ensam". Tydligen får hen göra olika tester där de tex efter några sekunder tar bort saker och så ska han berätta vad, olika mattegrejer etc...

Lärare där ute, är inte det här något vi borde ha informerats om? Och varför tror ni de gör det?

• Svar på tråden Skolan testar mitt barn
  • Anonym (Rosalie)

Nej, fick höra om det igår så har inte hunnit fråga.
    Mitt barn är säker på att det bara är hen som får göra det, klasskompisarna visste inte vad hen pratade om när hen pratade om det.
    Det lät som ett iq-test på hur hen beskrev det.

• Anonym (Rosalie)
    Anonym (SS) skrev 2022-09-21 09:06:37 följande:

Hej,

Fast än din son är ung så måste han gjort något som fått skolan att reagera på detta vis. Han kanske har råkat göra något för stort att skolan blir tvungna att göra såna tester. 

Har du kollat din sons umgängskretts? Vet du inte att han har några? Då har han förmodligen större än du eller andra kan uppfatta.

?

• Anonym (Rosalie)

Idag vill de prata med mig i samband med hämtning. Är där om runt en halvtimme. Hatar att inte veta vad jag kan förvänta mig.

• Anonym (Rosalie)
    Jemp skrev 2022-09-23 17:58:06 följande:
    Så hur gick det?

De upplever att skolan är understimulerande för hen och bedömer att hen ligger långt före resten av klassen. Vi diskuterade att hoppa upp en årskurs. Vi ska fundera under helgen och prata med vårt barn och se hur hen känner inför det. 

• Anonym (Rosalie)
    Anonym (Lärare 2) skrev 2022-09-23 19:51:38 följande:
    Tycker du fortfarande att skolan gjort fel som försökt bedöma ditt barns kunskapsnivåer?

Jag har aldrig sagt att de gjort fel, jag ville bara veta vad de gjorde.

Svar på tråden Skolan testar mitt barn