• Anonym (Horan)

    Kan jag leva ett helt liv med soft-sex? Kan han ändras?

    Har dejtat en helt underbar kille nu i snart två månader och börjar få känslor för honom. Men det enda som stör mig är vårt sex.. han är så mjuk så mjuk, fråga hela tiden om det är ok om han gör si eller så. Smäller inte på mig hårt alls heller. Han är underbar med sin tunga så jag kommer varje gång. Problemet är att jag gillar hårt sex. Jag vill bli behandlad som en hora, smiskad, fasthållen och till och med spottad i ansiktet. Jag älskar dessutom analsex. Det är såna kontraster och om han visste.. han är så försiktig och blyg så vi har inte ens pratat om detta. 


    i övrigt är han väldigt maskulin, jagar, snickare, chef på jobbet mm. Och har en pondus. 


    vad ska jag göra? Acceptera detta hela livet? Eller prata med honom? Kan jag ändra honom så han tänder på detta?

  • Svar på tråden Kan jag leva ett helt liv med soft-sex? Kan han ändras?
  • Tukt

    Du ska självklart prata med honom. Men om det går att förändra, är en annan sak.
    Ofta går det nog kompromissa med sex. Ett tag.
    För sedan när annat fungerar dåligt i relationen, tenderar det växa och bli viktigare. Många sr det väl som man gjort en uppoffring som den andra inte sett.

  • annabellelee

    Håller med om att du ska prata. Du ska inte ändra på honom, men föreslå att ni kör lite tuffare. Föreslå inte spotta det första du gör, utan mer att ni har lite hårdare sex .

    Antingen gillar han det och då kan ni testa vidare, eller så gör han det inte. Du lär ju märka också om han går igång på det eller mest verkar obekväm. Gillar han det inte är det bara att acceptera, fortsätt inte pusha. Bestäm hur du vill agera utifrån det.

  • Anonym (,,,)

    Men har ni inte pratat om sånt än så gör det idag! Det är väl mycket bra med en partner som frågar vad man får göra, när man inte känner varann så bra. Tänk om det hade varit tvärtom: han hade gillat "pang på" och du inte - det hade det i princip kunnat bli som en våldtäkt. 
    Så jag föredrar alltid en fråga för många än inga frågor. Men det där kommer ju lösa sig ju mer ni lär känna varann. Tala bara om för honom att det är ok med lite mer "pang på", så får du se hur han reagerar. 

  • Anonym (Lisa)

    Självklart ska du prata med honom. Han kan ju inte veta hur du vill ha det om du inte berättar det. Sedan bör du undvika att uttrycka det så att det framstår som kritik mot honom. 

    Om det är nytt för honom med hårda tag så kanske man kan utforska det tillsammans på ett sätt och i en takt som känns bekvämt även för honom.

  • Anonym (Mespropp)

    Beror väl på om du vill behålla honom eller inte. Risken är att du betraktas som en sexmissbrukare.

    Detta hände mig. Sexet med min fru försiggår med släckta lampor och utan några ljud överhuvudtaget. För några år sedan försökte jag försiktigt börja stöna lite för att åtminstone betona att jag njuter när vi har sex. Det ledde till att hon senare anmärkte att jag lät som en våldtäktsman.

    Jag är numera tyst som  en mus när vi har sex. Föreslår heller aldrig att vi gör något annat än det vi alltid har gjort.

  • Anonym (Risigt)

    Inte helt ofarligt för honom att gå med på dina önskningar. Den hårdhet utan att fråga om det är ok innan kan ge honom problemer om du skulle ångra dig eller bli missnöjd med honom senare. Vad har han för garantier att du inte använder det mot honom i framtiden.? 

Svar på tråden Kan jag leva ett helt liv med soft-sex? Kan han ändras?