• Wed 21 Sep 2022 16:35
    3088 visningar
    6 svar
    6
    3088

    Otrogen två månader innan bebis är beräknad

    Steffni skrev 2022-09-21 15:54:37 följande:
    Otrogen två månader innan bebis är beräknad

    Min x sambo va otrogen för en vecka sedan. Jag och dottern på tre år har flyttat till en liten tvåa för att jag inte hade klarat av att bo kvar i huset med honom. Jag är dessutom gravid i vecka 32 just nu. Finns det någon som är i samma situation eller har varit i samma situation? Jag vet inte hur jag kommer klara av att göra allt detta själv? Jag har ställt krav på han att han ska hålla kuken i styr fram tills att våran son ska födas för att han ska få vara med på förlossningen, men jag är livrädd för att han inte kommer att hålla sig och att han inte kommer vara ärlig emot mig. Sen har jag även sagt till han att jag vill att han håller sig hemma eller iaf på hemmaplan där vi bor nu för att jag ska kunna ringa så fort något händer och han ska kunna vara hos mig så fort som möjligt, alltså hålla sig nykter och inte dra iväg på fester osv eftersom han inte har någon bil heller. Så han måste ju kunna ta sig till mig snabbt. Framförallt eftersom dom sagt till mig på både förlossning och mvc nu att jag måste åka in så fort jag känner minsta lilla att det är på gång eftersom allt gick så fort med dottern. Men alltså hur ska jag orkar ta hand om en bebis ensam i en sån här kris situation som jag redan befinner mig i? Kommer jag orka? samtidigt ska jag orka med min tre åring som än bara får vara med sin pappa på dagtid. Jag vill inte släppa henne på nätterna än då jag inte hade klarat av att sitta ensam på nätterna. Alltså hur gör man allt när man är själv?  


    Har du inget nätverk? Föräldrar eller syskon som kan avlasta med storasyster?

    Du ska kanske börja att utöka dotterns tid hos pappan, så att han kan ha henne även över natten, det kan underlätta för dig sedan när nya barnet kommit. 
Svar på tråden Otrogen två månader innan bebis är beräknad