• Thu 22 Sep 2022 09:08
    22165 visningar
    169 svar
    +2
    169
    22165

    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Anonym (S) skrev 2022-09-22 01:16:42 följande:

    Hon har en privat instagram med endast min familj samt sin egna familj. Hon la ut att sin son hade ramlat när han va med sin pappa, alltså min helbror. Hon hänger ut han. Jag blev arg och frågade varför hon skriver på sånt sätt, framställer min min bror( hennes barns pappa) som helt värdelös som förälder. DÅ blev de tjafs för hon mena på att hon bara skrev att sonen ramlade när han var med sin pappa, alltså fakta och inga pekpinnar mot nån. Så omoget av henne att ens lägga ut ett sånt inlägg.. 


    Du kan inte se att det enbart är din tolkning av det hela?
    Inget i det hon skrev antyder att din bror skulle vara värdelös som pappa.
    Det är precis som hon skriver att hon bara skrev att sonen ramlade när han var med sin pappa.
    Alltså inga pekpinnar eller fördömanden.
    Den enda som verkar vara dömande och oempatisk här är du.

    Samma sak detta med att du skriver till den andra svägerskan att hon strålade och var vacker när hon var gravid,medans du bara gillade denna svägerskans gravidbild.
    Och att du inte ens brydde dig om att fråga din svägerska hur hon mådde då hon låg på akuten skadad.
    Hade du gjort samma sak mot den andra svägerskan som du verkar favorisera?
    Jag förstår att denna svägerskan känner sig utfryst faktiskt. 
  • Fri 23 Sep 2022 11:55
    #77
    +1
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 18:02:41 följande:

    Att hon behöver sol, va av välmening då alla människor behöver solen? Eller har jag inte rätt? 


    Felet var att påpeka hennes utseende på ett negativt sätt.
    Att du och din mamma kanske inte gillar henne må vara hänt.
    Men kan inte gilla alla.
    Men man behöver inte visa det så tydligt som ni gör.

    Jag hoppas verkligen att du trollar.
    För så här dum kan väl ingen vara. 
  • Fri 23 Sep 2022 12:00
    #79
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 18:00:55 följande:

    Helt onödigt att nämna att sonen ramla med sin pappa. Hade inte behövt skriva så. En pekpinne till att han är ansvarslös


    Det där är,återigen,enbart din egen tolkning.
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 18:01:51 följande:

    Hon blir ju sur för minsta grej. min mamma hennes svärmor sa att hon behövde mer sol, då hon är rätt blek. Hon blev sur över det. Tycker inte man kan märka minsta lilla ord. 


    Om någon hakar upp sig på minsta lilla grej så är det ju du.
    Du verkar leta fel i allt hon säger och gör.

  • Fri 23 Sep 2022 12:08
    #84
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 21:42:30 följande:
    Fast hon tål ju sol, hon kan bli brun. Bara att hon inte är i solen så mycket. min mamma tyckte att hon behövde mer sol, är väl inget att hänga upp sig på. Solen är livsviktig ????
    Men hon kanske inte vill sitta i solen?
    Så varför ens påpeka det för henne?
    Att anmärka negativt på någons utseende är så fruktansvärt lågt!
    Man kan tycka vad man vill om andras utseende.
    Men man behöver inte säga det rakt ut.
    Håll era åsikter för er själva!
  • Fri 23 Sep 2022 12:13
    #89
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 21:44:20 följande:

    Förstår inte ni här att hon hänger upp sig på ord och småsaker? När hela familjen kom till mig, distans mellan oss? så skrev jag att de va kul med hela familjen på besök. Så blev hon arg för att jag skrev hela familjen när hon inte var där. Men alla utom hon var där. Va skulle jag skrivit? Snacka om att anmärka på ord. Hon fick en inbjudan av mig men valde att inte haka på. 


    Den enda som hänger upp dig på småsaker är du.
    Du läser mellan raderna på det hon skriver och tolkar det precis som det passar dig.
    Och du skrev ju själv att hon inte kunde vara med på familjetillställningen för att hon skulle jobba.
    Nu har du ändrat det till att det var självvalt.
    Jag hoppas du inser att det enda som gjort bort sig här är du.
  • Fri 23 Sep 2022 12:13
    #90
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 21:44:49 följande:

    Ni kommer aldrig förstå fullt ut, men personer som alltid ska haka upp sig på saker får de jobbigt i livet!!


    Den enda som inte verkar förstå  är ju du. 
  • Fri 23 Sep 2022 12:14
    #91
    +1
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 22:57:55 följande:

    Vad är de ni inte förstår? Livet blir svårt när man hänger upp sig på ord 


    Sluta göra det då?
  • Fri 23 Sep 2022 12:29
    #98
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 11:03:48 följande:
    Vad är felet att skriva att hela familjen var på besök? Hon var inte där.. men min faster och farmor och farfar var inte där heller. Dom tog inte åt sig????
    Men ni har kanske inte behandlat dina farföräldrar och din faster på samma sätt som din svägerska heller?
    Beter man sig som ni har gjort mot din svägerska så kan många småsaker till slut bli till en stor sak.
    Så prova vara lite mer tillmötesgående mot henne i fortsättningen så blir det kanske bättre.
  • Fri 23 Sep 2022 12:37
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:03:43 följande:
    Sa inget negativt. Hon skickade bild på sig när hon var liten där hon var brun. då skrev min mamma att hon behöver mer sol. Sen skrev hon att de är fint med lite färg i ansiktet. Men då blev hon sur. Eftersom hon va brun som barn och idag blek, så kan hon ju få färg 
    Du tycker kanske inte det var negativt. Men svägerskan kanske tog det så?
    Och vad har ni med hennes utseende att göra?
    Om hon inte vill sola så är det hennes ensak.
    Det är inget ni behöver skriva henne i ansiktet.
    Och bara för att hon lätt blev brun som barn så betyder inte det att hon blir lika lätt brun nu.
    Och återigen så kanske hon inte vill sola?
    Vänd på saken. Hur skulle det kännas om svägerskan påpekade något negativt i ditt utseende?
    Med tanke på hur du verkar läsa mellan raderna på alt hon säger och skriver så skulle du väl riva upp himmel och jord?

    Det märks att ni inte gillar svägerskan.
    Men ni behöver inte vara så tydliga med det.
    Försök åtminstone bete er civiliserat och trevligt när ni ses.
    Det ni sysslar med är mobbning och utfrysning. 
    Det är bara synd att du inte ser det själv. 
  • Fri 23 Sep 2022 12:41
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:05:57 följande:

    Helt ärligt, bortsett från tråden. Hade ni tagit illa upp om ni inte deltog i aktivet och svägerskan skriver ? kul med hela familjen på besök? tror inte ens ni hade gjort en grej av det. 


    Inte om det var en engångsgrej.
    Men om det hela tiden dyker upp småsaker och antydningar där man tydligt känner ett ogillande så hade nog många tagit åt sig.
  • Fri 23 Sep 2022 12:44
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:08:54 följande:

    Problemet är inte att hon skrev att barnet ramla när han va med sin pappa. Skitsamma egentligen. Problemet Var att hon skrev till min mamma att hon var besviken på min helbror, att han inte hade bättre koll på barnet. visst var min bror frånvarande lite grann. Men inget blir bättre av att skriva så. De va också de som fick min mamma att bli sur och skriva som hon gjorde. Med all rätt ?.


    Jag hoppas du inser att det här låter som en efterhandskonstruktion.
  • Fri 23 Sep 2022 12:46
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:09:47 följande:
    Men hon bad ju om de? När hon skickar bilder på sig helt random och skriver att hon var brunare som barn? Va ska man ens svara? Hon får ju då höra att andra tycker annorlunda 
    På vilket sätt bad hon om det?
    Sa hon det rakt ut att hon ville ha era åsikter om hennes utseende?
    Om inte så bad hon inte heller om det.
    Har man inget snällt att säga så är det bättre att hålla tyst. 
  • Fri 23 Sep 2022 12:54
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:19:11 följande:

    Men hon skrev till min mamma att hon var besviken på min bror för han inte såg efter sonen bättre. onödigt. Och de va då också som min mamma blev sur och skrev att de inte va hans fel och att hon skulle sluta skylla på honom. Barn måste få utvecklas och upptäcka världen?. Och att hon blir ledsen av att hon skriver så. Alltså sonen ramla ute i trappen utan att min bror såg det. Var väl dumt men inget blir bättre av att skriva att man är besviken till min mamma liksom 


    Men då är väl det upp till din mamma att hantera det om hon tyckte det var fel.
    Om du lägger dig i så riskerar du att bara göra saken värre. 
    För övrigt så har väl din bror haft dålig koll om barnet ramlar i en trappa utan att han ser det.
    Så det hade väl inte varit så farligt att visa lite empati kring det. 
  • Fri 23 Sep 2022 13:54
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 13:39:30 följande:
    Hon brydde sig inte alls om de då barnet bara blödde i huvudet. Så hon tyckte inte alls de va hans fel 
    Hade en sådan sak hänt mina barn under min uppsikt,och min man berättat det för min mamma så hade hon blivit arg på mig,inte på min man.,
    Med all rätt! 
    Samma sak om jag hade berättat något sådant för min svärmor.
    Hon hade blivit arg på min man om det hänt under hans uppsikt. Inte på mig. 
  • Fri 23 Sep 2022 13:57
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 13:43:32 följande:

    Gråter när jah skriver detta :( men de är jag som Är svägerskan i texten.. även jag som startat många trådar om att bli utesluten på julen? men ville inte att folk skulle känna igen mig i texten.. :( men tack för erat stöd och för era svar det betyder mycket. Inte lätt att varenda dag ha en klump i magen. inte ens alla min tider hos en psykolog har hjälpt mig:( hans familj kommer hit om 2 veckor och är livrädd att dom ska bete sig illa eller ignorera Mig under besöket :(


    Varför tillåter du dem att komma hem till er om de behandlar dig så illa? 
    Och varför stannar du kvar hos din man om han inte törs säga ifrån till dem? 
  • Fri 23 Sep 2022 16:01
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 14:00:59 följande:
    Hela hans familj har gaddat ihop sig? och hakar på detta. Kan inte utesluta svärmor, och svägerskan, och hans bror och tjej? mina barn förtjänar en relation till dom. Så måste ha dom i mitt liv. Även fast jag mår jättedåligt 
    Men varför sätter du inte ner foten till din man då?
    Hade det varit min man så hade jag krävt att han åtminstone försöker prata med dem och förklara för dem hur de får dig att må.
    Dessutom så måste ju du inte vara med om dina barn ska träffa dem.
    Din man kan ju träffa dem med barnen själv. 
  • Fri 23 Sep 2022 16:05
    +1
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 16:00:28 följande:

    Vad var det för otrevligt jag skrev? Jag svarade spydigt på endel kommentar för att jag skulle efterlikna hur hans familj är och hur dom svarar mig. Men ber om ursäkt om jag sagt nåt dumt 


    Du behöver inte be om ursäkt.
    Men jag håller med om att du kanske hade kunnat berätta att det var en "tvärtomtråd" tidigare.
    Men du har de allra flestas stöd.
    De som dömer dig behöver du inte bry dig om. 
  • Sat 24 Sep 2022 12:43
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 22:58:45 följande:

    Min kille försöker prata med dom men leder ingenstans. Dom ser inte sin del i det hela. Dom tycker jag är för känslig :(


    Han är kanske för snäll.


    Det krävs kanske att han säger ifrån på skarpen.


    Anonym (S) skrev 2022-09-23 22:59:23 följande:

    Tack Molly50, gillar dina svar i mina trådar. Har hjälpt mycket <3 


    Tack! Det värmer att höra. 

Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt