• Anonym (Anonym)

Ser suddigt med ena ögat

Hej 
    Igår kväll sved det till jättemycket i ena ögat och efter det har jag sett suddigt. Det känns som om det är en hinna över ögat på något sätt. 

Tänkte kolla upp det såklart. Men vet någon vad det kan bero på! Är rädd och orolig. 

• Svar på tråden Ser suddigt med ena ögat
  • Anonym (Ambulanssjuksköterskan)

Har du ont i ögat eller huvudet?
    Jag vill inte skrämmas och det är för få detaljer för att avgöra  iallafall nätet, men att synen snabbt blir på erkat på ena ögat kan vara tecken på att det hänt något i just det ögat. Det behöver omgående undersökas för att kunna se om orsaken kan hittas. Om det är en av de allvarligare sakerna så som en propp ögat, näthinneavlossning eller blödning behöver det behandlas för att inte synnedsättning på det ögat ska bli permanent. Jag hade tagit mig till akutmottagningen nu under morgonen för att få en undersökning av orsaken. Tänkt på att om du ser så pass suddigt på det ögat ska du inte köra bil utan be någon köra dig till sjukhuset. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Ambulanssjuksköterskan) skrev 2022-09-22 07:20:46 följande:

Har du ont i ögat eller huvudet?
    Jag vill inte skrämmas och det är för få detaljer för att avgöra  iallafall nätet, men att synen snabbt blir på erkat på ena ögat kan vara tecken på att det hänt något i just det ögat. Det behöver omgående undersökas för att kunna se om orsaken kan hittas. Om det är en av de allvarligare sakerna så som en propp ögat, näthinneavlossning eller blödning behöver det behandlas för att inte synnedsättning på det ögat ska bli permanent. Jag hade tagit mig till akutmottagningen nu under morgonen för att få en undersökning av orsaken. Tänkt på att om du ser så pass suddigt på det ögat ska du inte köra bil utan be någon köra dig till sjukhuset. 

Hade ont i huvudet igår under dagen men inte på kvällen. Nej det är lugnt, tycker det är bra att du säger det. Får nog åka och kolla det här.
  • Anonym (Anonym)

Igår gjorde det ju jätteont innan det började, nu småsvider lite. 

• Anonym (Ambulanssjuksköterskan)

Ok. Just när det bara är ena ögat som problemet upplevs ska man alltid dra öronen åt sig och kolla upp orsaken. Kan ju också vara något så enkelt som en ögoninflammation eller att det är något skräp i ögat. Men man vill alltid utesluta det värsta först för att rätt behandling ska kunna sättas in om så behövs för att kunna återställa synen så skadorna inte blir permanenta. 

• Anonym (Anonym)

Var på vårdcentralen där jag fick träffa en läkare som knappt hann prata med mkt och sa att han trodde jag hade ögoninflammation eller allergi i ögonen. Men jag är varken röd eller har klet i ögonen. Stod på mig och sa att jag brukar ha klåda ibland och att det inte är något nytt utan problemet är ju att jag ser sämre med ena ögat nu helt plötsligt. Läkaren ringde då ögonmottagningen och jag fick tid där direkt. Ska dit om en stund. 

• Anonym (onl)

Följer då jag själv började se suddigt på ena ögat för ett par månader sen med liknande symtom.
    Uppdatera gärna vad det var för fel om det hittas.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (onl) skrev 2022-09-22 12:00:23 följande:

Följer då jag själv började se suddigt på ena ögat för ett par månader sen med liknande symtom.
    Uppdatera gärna vad det var för fel om det hittas.

Det ska jag göra.

Vad konstigt. Har du kollat det hos en läkare?

• Anonym (Anonym)

Jag tycker att det är så otroligt svårt att beskriva hur ögonbesvär känns.

• Anonym (onl)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-09-22 12:03:16 följande:

Det ska jag göra.

Vad konstigt. Har du kollat det hos en läkare?

Nej jag har ju inte det utan väntat på att det ska gå över.. men får väl gå och kolla snart då det inte försvinner, men det har blivit bättre. Kan läsa även om jag får anstränga mej på det ögat, förut var det helt suddigt.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (onl) skrev 2022-09-22 12:10:59 följande:
    Nej jag har ju inte det utan väntat på att det ska gå över.. men får väl gå och kolla snart då det inte försvinner, men det har blivit bättre. Kan läsa även om jag får anstränga mej på det ögat, förut var det helt suddigt.
    Konstigt.. hur började det för dig?
Svar på tråden Ser suddigt med ena ögat