Inlägg från: Anonym (19) |Visa alla inlägg
  • Anonym (19)

    Hur mycket bör 20 årigt barn betala hemma

    Jag får 2000 av sonen. Det betalas inte tillbaks. Skulle aldrig falla mig in att spara och sedan ge tillbaks senare. Jag behöver de till mina utgifter och egentligen borde det vara mer. 

  • Anonym (19)
    Anonym (19) skrev 2022-09-23 20:38:49 följande:

    Jag får 2000 av sonen. Det betalas inte tillbaks. Skulle aldrig falla mig in att spara och sedan ge tillbaks senare. Jag behöver de till mina utgifter och egentligen borde det vara mer. 


    Han går ff i gymnasiet men skulle han jobba skulle det bli mycket mer. Nu är hans inkomst 1200 från CSN och 2 200 i underhåll. 
  • Anonym (19)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-23 20:43:17 följande:

    2000:- för matkostnader, 500:- för bensin om han inte använder den alltför mycket, kanske en tusenlapp för bidrag till resten av räkningarna (el, internet mm), sedan också "rumshyra" någon tusenlapp. Så ca 4500:- minst. Sedan finns det säkert annat som kostar också så 5000:- jämnt kan ju vara en bra siffra.


    Det tycker jag låter rimligt. 
  • Anonym (19)
    Anonym (japp) skrev 2022-09-23 20:50:52 följande:
    Äsch vilket troll du är. Du vet mycket väl att man är försörjningsskyldig tills ungdomen gått ut gymnasiet (till ungdomen är 21). 

    Haha jag blir så provocerad av folk som försöker skriva om att suga ut sina egna medellösa barn.
    Är jag ett troll? Vad har det med att sonen betalar 2000 hemma? 
  • Anonym (19)
    Anonym (19) skrev 2022-09-23 20:38:49 följande:

    Jag får 2000 av sonen. Det betalas inte tillbaks. Skulle aldrig falla mig in att spara och sedan ge tillbaks senare. Jag behöver de till mina utgifter och egentligen borde det vara mer. 


    Mina utgifter-hyran/mat/hygien/bilkostnader för oss båda. Det är väl lika bra att skriva det så ingen hakar upp sig på ordet "mina". 
  • Anonym (19)
    Anonym (japp) skrev 2022-09-24 10:00:33 följande:
    Ber om ursäkt, trodde faktiskt att du trollade för att göra andra upprörda och kunna skratta åt det. Jag tycker det är totalt orimligt att ta betalt av ungdomar som går i gymnasiet, men när jag läser i tråden så förstår jag att det finns olika uppfattningar. Jag vet som sagt EN familj som ville ha betalt av sin son när han hade slutat gymnasiet trots att han inte hade något jobb, det är undantaget som bekräftar regeln här där jag bor i varje fall. 
    Ok....nej jag trollar inte. Sonen bor 100 % hos mig, får underhåll från FK vilket han ger till mig.  Han behåller CSN. 
  • Anonym (19)
    Anonym (gg) skrev 2022-09-24 15:49:04 följande:
    Underhållstödet ska ju inte vara nöjespengar, utan är för barnet/ungdomens försörjning. 
    Ja...Det är ju pengar som ersätter en förälder som inte sköter sin försörjningsplikt. 
Svar på tråden Hur mycket bör 20 årigt barn betala hemma