Inlägg från: Anonym (Jag slipper underhåll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag slipper underhåll)

Hur mycket bör 20 årigt barn betala hemma

Anonym (japp) skrev 2022-09-23 20:50:52 följande:
    Äsch vilket troll du är. Du vet mycket väl att man är försörjningsskyldig tills ungdomen gått ut gymnasiet (till ungdomen är 21). 

Haha jag blir så provocerad av folk som försöker skriva om att suga ut sina egna medellösa barn.

Där har du fel! 

jag har ett barn som bott hos bara föräldern. När barnet var 16 och skulle fylla 17 flyttade hen in på ett elevhem flera mil från båda oss för att gå gymnasium. Jag hade ingen lust att betala underhåll till den andre föräldern då jag viste att dessa pengar inte kommer barnet till gagn alls då hen inte ens bor med föräldern.
    jag skrev då till FK att barnet inte bor hos någon av oss och att betala underhåll till en förälder som hen inte bor hos känns fel. Skickade även med kvitton som visade att jag hade utgifter Ändå tex betalade jag barnets mobilabonnemang osv. 

Jag fick rätt och FK dömde att jag inte behöver betala underhåll efter som de ska gå till den föräldern barnet bor hos och nu bor hen inte hos någon förälder.

sen skulle vi inte låta vuxna barn bo hemma. Nu har hen ju flyttat och efter studenten får man fixa eget boende 

Svar på tråden Hur mycket bör 20 årigt barn betala hemma