• Anonym (Hihi)

Relation med gift kvinna.

Hej! Har nu under en period haft en relation med en kvinna som är gift. Kvinnan och hennes man bestämde sig i somras gör att skiljas och kvinnan flyttade in i en egen lägenhet för ett par månader sedan. Nu till mina bekymmer....
    Jag har börjat få misstankar att skilsmässan inte är så pass seriös som hon utger, med tanke på att hon fortfarande står skriven på deras gemensamma hus även att hon påstår att hon gjorde en adressändring för över en månad sen, huset ska heller inte säljas för att mannen vill bo kvar och därav begär hon inga pengar. Problem nummer 2 att dom fortfarande står som gifta på facebook trots att detta är 100% lovat att dom skall skiljas till mig. Kan tillägga att dom har ett barn på 5 år också. Får dåliga magkänslan och känner att jag behöver få ut detta och kanske få lite tips och råd.

• Svar på tråden Relation med gift kvinna.
  • Fjäril kär

Har dom barn så är det 6 månader betänketid innan en skilsmässa går igenom, så tekniskt sett är dom ju gifta ända till att dom fullföljer skilsmässan efter 6 månader. Har dom överhuvudtaget begärt skilsmässa för den delen?

Vilket leder fram till att det ser ut som det gör med hus och övrigt. Ska det göras en bodelning i samband med skilsmässa så kan dom ju faktiskt vänta in betänketiden innan dom har enats om hur dom ska göra. Att ta hänsyn till barnet är också en bra utgångspunkt här så att så mycket som möjligt får vara normalt i vardagen så barnet kan vänja sig. 

Sen kan det ju vara så här att dom faktiskt är osäker på vad som vill och därför tvekar på att genomföra skilsmässan och sälja hus och istället ser tiden an och vad som händer.

Du vet dessutom inte den korrekta anledningen till att dom flyttat isär. Det kan vara vad som helst som du inte kan kolla upp sanningshalten i. Det kan pågå en massa saker i kulisserna du inte har en aning om. 

Och till sist kan det ju vara så att hon ljuger för sin man och vill kolla om du är något att satsa på och helt enkelt har möjlighet att ångra sig och välja sin man istället för dig om ett halvår eller så. Att dom helt enkelt blivit särbos av nån anledning som inte är du.. 

• Anonym (Arne)

Vem uppdaterar på Facebook nuförtiden? Sitt lugnt i båten om du inte vill bli en sommarkatt för att ta sig ur en relation. Låt din älskarinna ta den tid det tar med att skiljas med en 5 åring dessutom. Din tid kan endast komma om du inte ställer några krav under ett bra tag. Utan att vara glädjedödare så brukar det vara kortvarigt med den typen av älskare under en separation som du är.

• Anonym (,,,)

Det har bara gått några månader. De ÄR ff gifta för det går inte igenom så fort. Däremot har de väl separerat då, men det tar rätt lång tid att lösa allt vid skilsmässa, även om man inte bor ihop längre. Det är mycket som ska ordnas runt barnet, ekonomin etc. 

Mitt råd är att inte involvera sig med människor som är så tidigt i skilsmässoprocessen, utan ta ett steg tillbaka och be henne höra av sig när allt är klar, så får ni se om ni är intresserad av varann då. 

• Anonym (A)
    Anonym (,,,) skrev 2022-09-25 14:52:36 följande:
    Det har bara gått några månader. De ÄR ff gifta för det går inte igenom så fort. Däremot har de väl separerat då, men det tar rätt lång tid att lösa allt vid skilsmässa, även om man inte bor ihop längre. Det är mycket som ska ordnas runt barnet, ekonomin etc. 

Mitt råd är att inte involvera sig med människor som är så tidigt i skilsmässoprocessen, utan ta ett steg tillbaka och be henne höra av sig när allt är klar, så får ni se om ni är intresserad av varann då. 
    +1
  • Anonym (Kim)

Juridiskt sett är de inte skilda. Det tar tid som flera skrivit. Kan hon visa Mail från tingsrätten? 

De kanske behöver ha en paus. Du kan vara hennes språngbräda ut ur äktenskapet. Hon får pröva sitt ligg- och relationsvärde. Backa tillbaka ett par steg. 

Fundera också på om ni inleder varaktigt förhållande om din tillit hållet. Kunde hon vara otrogen med dig så kan hon det igen. Hon gjorde valet nu och har säkert samma argument för att bada otrogen mot dig när hon flyger vidare till näste man. 

• KimLinnefeldt

Tålamod. Om du verkligen tycker om henne, så låt saken ha sin gång. Visa henne att du vill ha henne, men försök att luta dig lite bakåt, inte pressa på eller tjata. Gör era möten ljuvliga.

Jag var gift i över 20 år. Det tog nog minst fem år innan jag var helt igenom skilsmässan känslomässigt och praktiskt, med gemensamt ägande, barnen och allt. Dock fanns det ingen väg tillbaka för någon av oss. Men det tar tid att avveckla något så stort.

• Anonym (välj)

Du har två valmöjligheter i detta.
    Om du är sugen och tycker det verkar kul så träffar du henne och ligger.

Erfarenhetsmässigt så går det inte så fort för den som skiljer sig att hitta en ny seriös relation. Även om hon tror det kommer hon behöva landa i att vara fri, kanske leka lite och testa sitt värde på marknaden.
    Vill du vara en del i detta så hoppar du på.

Är du intresserad av henne på riktigt och vill ha en seriös relation så ligger du extremt lågt, kanske tar en paus och återkommer om några månader för att se hur det känns då

Svar på tråden Relation med gift kvinna.