• Anonym (Kicki)

Var handlar kvinnor sina kläder?

Var handlar du dina kläder?

Skriv vilken ålder och ungefärlig kroppstyp. Längd och vikt eller på ett ungefär hur kroppen ser ut.

Gärna också vilken typ av vardagskläder du väljer?

Jag är 42 år och har övervikt.

Har inte handlat kläder på länge.

Tror det mesta senaste åren är från kapp ahl.  Jag har alltid stretchiga byxor med resår i midjan.  Sen oftast bara en vanlig kortärmad top. Använder sällan kjol/ klänning

Blir mest 

• Svar på tråden Var handlar kvinnor sina kläder?
  • mammabitch

Medelålders, ganska många extra kilon.
    Gillar färger och kläder som inte sitter tight, gärna A-shape
    I Sverige handlar jag mest på Zizzi, synd att de tagit bort de fysiska butikerna bara. Annars mycket på loppis och jag  handlar kläder när jag reser - älskar C&A

• Anonym (S)

Jag handlar alla kläder på nätet, främst från Zalando, Boozt och Booztlet,. Jag är 50 med några kilo för mycket (bokstavligen, det är inte en omskrivning). 

Där kan du hitta fina kläder i större storlekar. Det är ett stort utbud också. 

• Anonym (Västeråsare)
    mammabitch skrev 2022-09-24 19:24:34 följande:

I Sverige handlar jag mest på Zizzi, synd att de tagit bort de fysiska butikerna bara. Annars mycket på loppis och jag  handlar kläder när jag reser - älskar C&A

Var inne i en fysisk Zizzi-butik idag på Erikslund i Västerås.
  • Anonym (Samma)
    mammabitch skrev 2022-09-24 19:24:34 följande:

De har öppnat 12 st. Sundsvall och söderut. 
  • fjanten

28 år, normalviktig, lång (174 cm, ca 58 kg). Kroppstyp: Långa ben, smal midja, små bröst, rumpa och höfter som ser proportionerliga ut till min kropp.

Handlar på: HM, cubus, bikbok, lindex och andra "vanliga" butiker. Beställer ibland från asos, nelly, zalando och liknandd. Köper också en del på second hand.

Stil: enkel... Gärna bara jeans och något enkelt linne. Men har också en del klänningar, kjolar, kostymer m.m. för när dessa behövs. Avskyr "mjukiskläder".

Färger: Svart, vitt, grått, mörkade gröna och blåa färger, avskyr inte senapsgul färg, avskyr å det grövsta riktigt skrikiga färger (obs: på mig, kan tycka att andra ser helt fantastiska ut i något skrikrosa). 

• Anonym (Elsewyr)

Jag är 27, 160 cm lång och vägde 53 kg för 6 månader sen. 

När jag köper vanliga, moderna kläder blir det mest på HM, Kappahl, Lindex. 

• mammabitch
    Anonym (Västeråsare) skrev 2022-09-24 20:05:00 följande:
    Var inne i en fysisk Zizzi-butik idag på Erikslund i Västerås.
    Aha, ska kolla om jag har vägarna förbi Västerås

• Anonym (Loppis)

På second hand. De ytterst få gånger jag öht köper kläder. Hatar att köpa kläder och har alltid gjort! Köper bara det jag verkligen tycker jag passar i till storlek, form, mönster och färg. Ganska kort, ganska smal. Kurvig timglasform så kläder är svårt.

• Anonym (Anonym)

Kvinna, 25 år, 162 cm/ca. 60 kg. Storlek M-L/40-42 i kläder, skulle behövt typ 32/28" i jeans om det hade funnits.
    Kurvig kropp med väldigt lång överkropp, större byst och korta ben.
    Handlar allra mest på Sellpy, då man kan få otroligt mycket kläder för pengarna.
    När jag motförmodan handlar nya kläder blir det främst på H&M, det är den enda kedjan som har tillräckligt korta byxor för mina små taxben.

• lövet2

57 år, 160 cm och lite underviktig just för tillfället. Helt ointresserad av kläder (har varit det hela livet) och klär mig helst bekvämt och gärna t-shirt och mjukisbyxor. Handlar det mesta på sportaffärer. Utom sockar. Hatar sportsockar, så det handlar jag på Lindex, H&M eller något.

• Anonym (Lia)

40-årsåldern, 172 cm, nornalviktig men närmare lätt övervikt än undervikt. 

Handlar tröjor, kjolar och klänningar på tradera. Jeans har jag hittat en modell på cubus jag trivs i. Linnen och leggings cubus eller gina tricot. Trosor åhlens. Absolut mest nätshopping, tycker det är rätt roligt men har aldrig gillat att gå i fysiska butiker. 

Färgmässigt trivs jag i svart samt flera mörka och lite kalla nyanser. Blått, grönt, lila, turkos, vinrött, cerise. Undviker pasteller, grått, vitt och beige, samt de varmaste tonerna rött, orange och gult. 

• Anonym
    Anonym (Anonym) skrev 2022-09-24 22:35:36 följande:

Kvinna, 25 år, 162 cm/ca. 60 kg. Storlek M-L/40-42 i kläder, skulle behövt typ 32/28" i jeans om det hade funnits.
    Kurvig kropp med väldigt lång överkropp, större byst och korta ben.
    Handlar allra mest på Sellpy, då man kan få otroligt mycket kläder för pengarna.
    När jag motförmodan handlar nya kläder blir det främst på H&M, det är den enda kedjan som har tillräckligt korta byxor för mina små taxben.

jag är också kort. Vilka byxor på hm väljer du?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym skrev 2022-09-24 23:16:15 följande:
    jag är också kort. Vilka byxor på hm väljer du?
    Deras kostymbyxor i ankellängd sitter helt perfekt som hellånga på mig! Otrolig kvalité också trots att de bara kostar 199 kr. Mina äldsta par är 6 år och fortfarande hela och fina.
  • Anonym (ME)

50-årsåldern.

Förr var jag väldigt smal, nu är jag mer "normal" med lite mage.
    1,60 "lång" och lite över 60 kg.

Jag köper mest kläder via Boozt/Booztlet. Jag bryr mig inte om senaste modet utan sorterar på billigast i mina färger och betar mig sen framåt. Men jag kan även handla på Ellos eller de fysiska butikerna Kappahl, Lindex och MQ t.ex.

Hemma går jag mest i mjukiskläder. På jobbet varierar jag mellan mer uppklätt med kavaj och ibland jeans och en topp.

• Decemberskytt

Jag gillar inte att leta kläder i fysiska butiker, förutom byxor som kan vara svårare att veta om de passar. Dessa köper jag oftast på KappAhl. Annars är min favorit på nätet Bonprix, där alla toppar, blusar och klänningar i st 44/46 passar perfekt. Ganska stor variation med vardags- och festkläder.

Jag är 61 år, 170 cm lång och har ganska små bröst och några extra kilon på magen.

Svar på tråden Var handlar kvinnor sina kläder?