Inlägg från: Överste Senap |Visa alla inlägg
  • Överste Senap

Varför stödja kvinnor i Iran, men inte Paludan?

Vilka har bränt koranen i Teheran? Har du sett något sådant fall alls?
    Eller menar du att det skulle vara jämförbart att bränna plagg och deras heliga skrift? Tror du det är Islam de protesterar mot eller deras religionspolis?

• Överste Senap
    Fagerlund skrev 2022-09-26 11:54:14 följande:
    Ja, det är jämförbart. Eller anser du att koranbränning inte är protester mot islams religionspolis? 
    Ok, beklagar att nivån inte var större.
    Om du på allvar tror att kvinnorna i protesterar mot islam så är det mycket du inte fattat.
  • Överste Senap
    TechSpawn skrev 2022-09-26 13:21:33 följande:
    Sharia acts as a code for living that all muslims should adhere to. Such as prayers, fasting, and donations to the poor. Sharia has been used to restrict women's freedom in countries such as Brunei and Saudi Arabia..

Beklagar att nivån inte är "större" på dig än att du måste komma hit och låtsas att du förstår bättre, o döljer din härkomst igenom att nicka något som låter som en Svensk.

Döljer min härkomst? Det får du gärna utveckla. Har hängt här i över 10 år och flera medlemmar känner min rätta identitet så låt höra vad du tror om min härkomst. 

• Överste Senap
    TechSpawn skrev 2022-09-26 13:22:40 följande:
    Det är rätt enkelt det som händer i Iran egentligen.. Det är kvinnorna som revolterar mot det vi normala människor i övriga världen kallar för ett gäng "efterblivna ledare"..
    Ja här har du fattat rätt.
  • Överste Senap
    TechSpawn skrev 2022-09-26 13:44:01 följande:
    Svenskar skriver inte att dom beklagar att nivån inte var "större".. Vi beklagar att nivån inte nådde högre... 

Ska jag gissa på ditt urpsrung så gissar jag på en turk.. 

Min farfarsfar kom från dåvarande Polen men senare generationer är Svenska. På min mors sida finns släkten dokumenterad tillbaka till 1730-talet.

Sedan kan jag slarva med språket när jag skriver snabba inlägg, liksom du och andra. 

• Överste Senap
    TechSpawn skrev 2022-09-26 14:01:45 följande:

Du kommer alltså ifrån ett land som var först med o slåss mot tyskarna.. Till ett land där du nu sitter o kallar folk för nazzar för att dom har åsikter om muslimerna.. 

Och dessutom använder dig av ord såsom "större" vilket nästan uteslutande bara används utav turkar när dom pumpar ut en massa propaganda..

Det är ingen som tror på att du har någonting med senapen o göra.. 
    Och en "Överste" borde ju vara lite mera påläst.. 

Min farfarsfar var polack och du anser mig därför vara polack?
    Var har jag relaterat till se som är kritiska mot muslimer för nassar? Kan du länka? Eller var det vara din tolkning?
    Om du bara sett ordet större i turkisk propaganda så finns det gott om svensk litteratur genom tiderna där som kan vidga dina vyer.
    Och nej, jag är inte Överste i verkligheten, inte ens militär. Men antar att du vet vilket spel mitt nick kommer ifrån . 

• Överste Senap
    TechSpawn skrev 2022-09-26 14:28:51 följande:

Du brukar befinna dig i trådar som handlar om islam i det här forumet.. Så dina åsikter om det här ämnet är redan ganska självklara.

Nej har inte bara sett det i turkisk propaganda.. Utan hela jävla mellanöstern brukar använda sig av det.. 

Du som påstår att du skulle vara svensk.. Måste väl fatta att det där inte riktigt går igenom ditt google translate.. 

Om du följer mig så borde du noterat att jag skriver i många trådar om politik och religion då bägge ämnena intresserar mig även om jag är ateist själv.
    Du borde också noterat min kritik mot de islamistiska inslagen i Nyans, muslimers förföljelse av judar i Sverige, främst Malmö. Men jag har noll förståelse för personer som betraktar vilken muslim som helst som islamist eller extremist liksom jag har noll förståelse för de som sätter likhetstecken mellan judar och staten Israel. På samma sätt har jag noll förståelse för personer som strävar efter att provocera fram våldsamheter genom att bränna böcker för att uppnå sina politiska syften.
    Jag skiter fullständigt i vad folk tror på så länge man följer svenska lagar och inte försöker pracka sin tro på andra.

Jag konstaterar också att du inte kunde länka till en enda tråd där jag jämställer kritik mot islam med nazism.  Och anledningen är enkel, de trådarna finns i din fantasi. Men ja, jag är hårt kritisk mot generaliseringar och hets som inte är uppbackad med verklig fakta.
    Slutligen kan jag tipsa dig om att läsa klassiker från svenska nationalromantiken, du kanske lär dig något om du har tur. 
Svar på tråden Varför stödja kvinnor i Iran, men inte Paludan?