Får han hämta när han känner för det?
Bakgrund av psykisk misshandel och våldtäkter finns. Kränkningar och hot där barnet använts som redskap av pappan.

Bakgrund av psykisk misshandel och våldtäkter finns. Kränkningar och hot där barnet använts som redskap av pappan.

Självklart inte. Det där är en ohållbar situation för er alla. Dra det till rätten för att få ett umgängeschema.

Jösses, så såg det inte ut när jag skrev i mobilen.
Mer läsligt då: Får pappan själv bestämma umgänge med barnet och hämta det utan min vetskap? 
Det gäller en kväll mitt i veckan, barnet vägrar sova över hos pappan och kan varken ta sig till eller från pappan på egen hand. Barnet är i mellanstadieålder. 

Varför tycker du det är bra att pappan träffar barnet?

Låter ju inte som att den pappan bidrar med något bra för barnets uppfostran tyvärr... Mer att han sätter ett dåligt exempel på hur man inte ska göra.
Ibland tror jag att en del gör bäst i att bara vara en frånvarande fader.
Du kan inte klippa bandet helt till han?

Nejnej, du måste sätta ner foten och säga ifrån.

Jag tycker inte han alls borde ha umgänge.

Nej

1. Kontakta familjerätten. Vägrar han komma dit behöver du ta detta via advokat. 
2. Kontakta socialtjänsten och beskriv barnets oro över pappans beteende. Det är ju inte alls "barnets bästa", hur pappan gör. 

Det är helt sjukt att du tycker att det är bra att pappan har umgänge med barnet! Ju tidigare ditt barn slipper misshandeln desto bättre! Förhoppningsvis blir inte hens liv förstört. Men ni får räkna med år av bearbetning. 
Förstår inte hur man kan vilja ha ett barn tillsammans med såna personer. Tänker man till både arv och miljö skiter det sig rejält.