Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Får han hämta när han känner för det?

1. Kontakta familjerätten. Vägrar han komma dit behöver du ta detta via advokat. 

2. Kontakta socialtjänsten och beskriv barnets oro över pappans beteende. Det är ju inte alls "barnets bästa", hur pappan gör. 

• Anonym (...)
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2022-09-27 10:54:33 följande:

Vi har haft kontakt med socialtjänsten iäsen vi separerade. De gör ingenting. Domstolsbeslut finns på gemensam vårdnad och växelvist boende. Om jag helt nekar pappan umgänge med barnet gör jag också fel... Vill inte riskera att förlora vårdnaden eller att barnet tvingas dit.

Barnet vill verkligen med på den här aktiviteten och blir ledsen om jag säger nej. 

Men du säger ju att han kommer när som helst och utan att du vet? Då följer han väl inte ett fastställt schema? 
  • Anonym (...)
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2022-09-27 11:09:59 följande:
    Så är det ju. Umgänget har dock inte följts på 1,5 år då han inte velat träffa barnet. Nu har han kommit fram till ett eget umgänge baserat på hans behov. Detta varierar kraftigt och är oförutsägbart. Pappan vill över huvud taget inte bestämma några tider den aktuella dagen ens. Nu har jag sagt nej och att vi måste ha tydligare ramar. Detta har gjort att han blockerat mig och bestämmer umgänge med barnet bakom min rygg istället. 
    Du får helt enkelt ta rundan igen med familjerätt osv. Även om ni redan varit tingsrätten finns det inget som säger att det måste vara så tills ungdomen är 18. Det fungerar ju uppenbarligen inte, för att HAN inte följer det som är bestämt. 
Svar på tråden Får han hämta när han känner för det?