Inlägg från: Anonym (Frida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frida)

Sömnträna 10 månaders bebis, behöver hjälp...

Bulker skrev 2022-10-01 14:05:58 följande:
    Att hon inte sover genom natten utan vaknar och ammar vilket dels väcker min sambo men även förmågan att sova i sin egen säng.

Det blir lite smått trångt med henne i sängen och vi får inte samma närhet med henne i sängen och om hon lär sig sova själv, vilket hon ska så småningom ändå, lär det bli skönt för oss alla.

Vi har varje natt denna vecka kört på med träningen och nu sover hon från 22 till kanske 04 innan hon vaknar första gången, så framåt går det.

Förstår att alla prioriterar olika men för våran del vill vi att hon sover i egen säng snarare än att vi alla ska ligga och väckas och trängas  i samma säng
    Det här. NI får inte samma närhet? Hon är bara 10 månader men hon ska gilla att sova själv fast att ni vuxna inte ens gör det? Hon behöver fortfarande närhet och i synnerhet nu då många barn har en utvecklingsfas just kring 10 mån och ofta får separationsångest då. Jag fattar frustrationen, jag har själv två barn och vet hur det kan vara. MEN hade ni velat att hon ska känna sig trygg att sova själv så skulle ni inte ha samsovit alls från början utan hellre haft henne i babynest i sin säng, kant i kant med er säng. Då hade det förmodligen gått lättare nu. Men att gå från att alltid få sova nära er från start och sen bara hips vips gå till att sova själv när hon är så pass liten. Det är inte alls konstigt att hon inte känner sig trygg.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Såklart) skrev 2022-10-01 20:39:25 följande:

Med närhet till varandra menar han väl sex helt enkelt men ville inte skriva det rakt ut. Annars hade han ju själv insett att om inte han och hans sambo vill sova utan närheten till varandra så är det lite mycket att förvänta sig att en bebis ska vilja sova utan närheten den är van vid.

Sex kan man väl ha på andra ställen än i sängen? Vi har inte haft sex i vårt sovrum på 4 år och det funkar finfint ändå ;) 
Svar på tråden Sömnträna 10 månaders bebis, behöver hjälp...