Inlägg från: Anonym (Teddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy)

Sömnträna 10 månaders bebis, behöver hjälp...

Bulker skrev 2022-10-01 14:05:58 följande:
    Att hon inte sover genom natten utan vaknar och ammar vilket dels väcker min sambo men även förmågan att sova i sin egen säng.

Det blir lite smått trångt med henne i sängen och vi får inte samma närhet med henne i sängen och om hon lär sig sova själv, vilket hon ska så småningom ändå, lär det bli skönt för oss alla.

Vi har varje natt denna vecka kört på med träningen och nu sover hon från 22 till kanske 04 innan hon vaknar första gången, så framåt går det.

Förstår att alla prioriterar olika men för våran del vill vi att hon sover i egen säng snarare än att vi alla ska ligga och väckas och trängas  i samma säng
    Jag ser att fler har reagerat på detta men jag är bara tvungen att fråga om du inte själv förstår din blunder? Du berättar att ni föräldrar behöver närheten till varandra men har inga problem att beröva er tiomånaders dotter den närheten som hon så väl visar att hon behöver. 
    En förklaring, tack!
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Såklart) skrev 2022-10-01 20:39:25 följande:

Med närhet till varandra menar han väl sex helt enkelt men ville inte skriva det rakt ut. Annars hade han ju själv insett att om inte han och hans sambo vill sova utan närheten till varandra så är det lite mycket att förvänta sig att en bebis ska vilja sova utan närheten den är van vid.

Ja, jag tror ju också han menar sex. Jag undrar också lite fördomsfullt över det faktum att det är mannen som skriver en sån här trådstart. Undrar om hans partner egentligen håller med om att det är så viktigt att beröva bebisen närheten hon behöver bara för att han vill sexa. Eller låter hon honom hållas för husfridens skull?
Svar på tråden Sömnträna 10 månaders bebis, behöver hjälp...