Jag kommer inte förbi Svenska A!
Jag är en normalbegåvad man på 35 år. Innehar ingen Dyslexi. eller några andra övriga diagnoser.
Men jag får inte godkänt i Svenska A o B i gymnasiet.
Jag har fastnat totalt. Jag får IG för att jag kanske har missat ett enda komma-tecken i texten, varje gång!
Nu har jag försökt 3 gånger på Komvux och är nu även så jävla urless på dessa extremt tråkiga och ointressanta böckerna att jag i princip bara vill slå sönder huvudet mot väggen.
Jag har VG inom; Medicinsk grundkurs, Omvårdnad, Vård och omsorgsarbete, Fordonsteknik A, Psykologi A och till sist i Naturkunskap A.
Har även VG om inte t om MVG inom arbetsmiljö och säkerhet och även inom Heta arbeten, fast dessa finns inte med i min lista då heta arbeten är en egen kurs och arbetsmiljö och säkerhet (inom verkstad) försvann då jag gick samma kurs inom Uska programmet.
Jag löser mina problem med bilen i princip 98% själv. Det enda jag inte fixar själv är att tömma ac:n då det behövs en verkstad för det ur miljö synpunkt och så byter jag inte kamrem på egen hand. Allt annat fixar jag själv t om felkoder osv.
Det finns så mycket annat som jag vill lära mig, men jag kommer ingenstans p ga Svenska A i gymnasiet.
Svenska är det ända språket jag både talar och skriver flytande, men inte enligt skolan uppenbarligen.
Jag har kollat upp ang om att göra prövning i svenskan, men ärligt talat, det är idag ett jättearbete och jag finner varken tid eller motivation till detta när jag arbetar heltid dessutom.
Matematiken gillade jag, men mådde för dåligt när jag studerade det. Men var näst bästa i klassen när jag studerade om Matte B för att fräscha upp minnet, men hoppade av kursen p ga arbete.
Vill ändå läsa alla matte nivåer som finns och komma vidare till djupare ämnen inom Fysik och Kemi.
Vad är problemet med mig???
Det här förstör mig rent psykiskt!!!!!
Jag kommer bara inte förbi Svenska A. Hur sjukt är inte det, eller jag???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-09-28 03:27
Och så fungerar inte stycke indelningen tydligen (som jag gjorde) och bokstäver är olika i storlek nu med. Tack Familjeliv för att ni framställer en som ett jävla handikapp vad gällande textformat!
Skjut mig bara, orkar ändå inte mer då mitt liv ändå slösas bort p ga Svenska A!