Inlägg från: Mariarosalla |Visa alla inlägg
  • Mariarosalla

    Jacka förstörd i skolan

    Skolan där mina barn går renoveras, målare är där och målar om fasaden. Igår kom min 7-åring hem och hade målarfärg på ryggen på sin jacka och var jätteledsen. Jag ringde irriterat till skolan då jag undrar hur de kan måla utan att stänga av området ifråga. Små barn tänker ju inte på att det kan vara blöt färg på väggarna när de är ute och leker. Vad ska jag göra, kan man kräva kompensation? Det var en polarn och pyretjacka och den kostar kanske 800-900.

  • Svar på tråden Jacka förstörd i skolan
  • Mariarosalla

    Zouxman jag skrev bara att jag var irriterad och ringde till skolan förstår inte hur hu kan få det till arr jag var otrevlig mot personalen. Även om jag var irriterad så tog jag inte ut det över läraren utan jag anser att de som målar borde stängt av runt fasaden, inte att lärarna borde ha gjort det. Även kompensationen som jag undrade om man kan kräva hade ju iså fall varit riktad till måleribolaget och inte till skolan.

    Jag har sett dem måla väggen vid upphämtningsplatsen på skolan, man parkerar in en lång rad 0.5- 1 meter ifrån en vägg. De har målat den väggen och sedan gått därifrån, utan att det finns några nymålatskyltar.

    Anser inte heller att polarn och pyretytterkläder inte är några lyxkläder,de är väl jättevanliga ytterkläder på skolor och förskolor då de är bra på att stänga ute kyla, vind och blåst.

Svar på tråden Jacka förstörd i skolan