Inlägg från: Anonym (Volley) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Volley)

Har inte råd att dejta? Är kvinna…

Jag hade äntligen ett halvtidsjobb när jag vågade dejta för första gången på åratal på grund av ostadig ekonomi. Jag och en kille hade precis blivit mer seriösa när jag plötsligt blev av med detta jobb! Det var så jobbigt! Men jag berättade. Han växte så i mina ögon av att gå från "Oj, det var inte bra" till "Ok, då får väl jag betala lite mera" ett tag. Detta har lärt mig att pengar inte är allt. Om ni är rätt för varandra i övrigt så hittar ni ett sätt. Det är nog bara din magkänsla som kan avgöra där, hur seriöst det är mellan er, eller om han kommer känna sig lurad av att han trodde ni var på samma nivå ekonomiskt. Men om du föreslår att ni gör något hemma och lagar god men billig mat så kanske han själv förstår och kan välja dig eller inte välja dig om mycket pengar är viktigast för honom. Lycka till med dejten! 

• Anonym (Volley)
    Anonym (Hemma är bäst) skrev 2022-09-28 14:44:11 följande:

Förstår din sits. Har inte dejtat på 5 år pga fattigdom som kom i anslutning till en  separation och långvarig ohälsa. Har inget att erbjuda någon ekonomiskt som att kunna gå på restauranger, dela resor osv. har heller inte råd att införskaffa nya och lämpliga kläder, sexiga underkläder, gå till frisören osv.

Tycker att du ska vara ärlig med mannen eftersom ni redan hunnit ses 2 ggr och du bara varit i sin sits i 2 år. Kanske har du helt okej kläder och kan bjussa på lite gott vin hemma och nåt enkelt att äta. Säg  att du gärna träffas hemma eftersom det är lite kärvt nu ekonomiskt. Skulle själv ha all förståelse i världen för någon i samma sits. Killar som bara söker sex bryr sig inte om ens ekonomi, och de som vill ha långvarigt får väl bjussa då till att börja med. Har man rätt känslor är sånt inte viktigt. Lycka till!

Jättebra formulerat, och hoppas att du vågar dejta igen snart du också! 
Svar på tråden Har inte råd att dejta? Är kvinna…