Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Hjälp! Sambo vill göra abort när han fick reda på att det var tvillingar

Vilken tur att det är din kropp som du bestämmer över helt själv! För mig känns det självklart att man behåller sina barn, även om det blir tvillingar. Att göra abort för en sådan orsak är fruktansvärt känslokallt och för mig fullständigt sjukt.

Utifrån hans inställning skulle jag antagligen göra abort bara för att slippa ha barn med en sådan person och sedan lämnat honom.

• Mortiscia80
    Mimosa86 skrev 2022-09-29 13:08:15 följande:

föda ut två foster i v9... vill du det?
    jag hade aldrig kunnat älska min man om han tvingade mig att genomgå det. Hade ett missfall i den veckan och den processen var allt annat än -bara-. Påverkade iallafall mig länge känslomässigt.

ni behöver prata tillsammans med en barnmorska-kurrator och bena ut alla känslor.

Nu ska vi inte överdramatisera. I den veckan är det inte som att man föder ut fostren. Eftersom det gått ett bra tag så lär kirurgisk abort vara mest aktuellt istället för att man tar ett par tabletter, men inte mindre traumatiskt för det på ett sätt eftersom man sövs ner och genomgår en mindre operation.

www.1177.se/barn--gravid/graviditet/avbruten-graviditet/abort/
  • Mortiscia80
    Mimosa86 skrev 2022-09-29 16:40:50 följande:
    En miniförlossning var det för mig iaf, det var ju inte som en menstruation. men det kan kan ju vara olika. I mitt fall såg jag ju vad som krystades ut och det var ju intakt.. så inte speciellt kul. Kirurgiskt hade varit att föredra men vad jag förstod på sjukvården så vill de hela att man löser det med tabletter även i den veckan. Min väninna nekades kirurgisk abort i v10. 

Nej, man ska inte skrämmas. Men många killar verkar tro att det bara är att ta en tablett och så är det klart. inget mer. Man behöver vara införstådd med att det faktiskt är embryo/foster son ska ut.
    Usch, det låter som en svår upplevelse. Man borde inte nekas när man kommit så långt, men inte alla orkar stå på sig. Man litar väl på läkarens ord om vad som blir bäst.

Jo det håller jag med om, det finns många missuppfattningar kring aborter tyvärr.
Svar på tråden Hjälp! Sambo vill göra abort när han fick reda på att det var tvillingar