• Anonym (Blyga)

Blyga tjejer

Är det lättare för blyga tjejer att hitta en partner än vad det är för blyga killar? 

• Svar på tråden Blyga tjejer
  • Anonym (Kaffedraken)

Vet inte om det är lättare att träffa rätt kille, men jag tror det är lättare för tjejer att få uppmärksamhet från killar. Om hon t ex är ute efter en flirt, mest ha lite kul, så tror jag tjejer har det lättare. Bara att välja bland killarna som visar intresse.

• Anonym (x2y)

Ingen aning, men det är jobbigt. Jag blir ofta misstagen för att vara blyg. Bara för att jag.undviker män och ignorerar dem. Det jobbigaste, är de fåntrattarna som bara ler. Fast man blänger surt på dem. Fatta vinken. Eller måste man börja be killar dra åt helvete, för att de ska förstå. Inte speciellt trevligt i längden. Jag vill bara bli lämnad i fred. Och är totalt ointresserad av män , ännu mer främmande män. Finns fler kvinnor. Läs av kroppspråket. 

• Anonym (Igen)
    Anonym (Blyga) skrev 2022-10-02 12:15:28 följande:
    Blyga tjejer

Är det lättare för blyga tjejer att hitta en partner än vad det är för blyga killar? 

För tillfälligt sex, ja
    För seriös långsiktigt ömsesidig relation, nej
  • Tom Araya
    Blyga tjejer

Ja, det borde det vara, i och med att vi ännu inte riktigt nått fullständig jämställdhet i synen på vilket kön som ska ta initiativ.
    En bly tjej kan således leva på att bli uppraggad av killar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tom Araya skrev 2022-10-02 12:43:11 följande:
    Ja, det borde det vara, i och med att vi ännu inte riktigt nått fullständig jämställdhet i synen på vilket kön som ska ta initiativ.
    En bly tjej kan således leva på att bli uppraggad av killar.
    Sanningen.
  • Anonym (Tja)
    Blyga tjejer

Det är lättare för en extrovert att hitta en partner, oavsett kön.
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Tja) skrev 2022-10-03 14:27:56 följande:
    Det är lättare för en extrovert att hitta en partner, oavsett kön.
    Det är lättare för en introvert kvinna än en introvert man att hitta en partner p ga rådande könsnormer att mannen skall ta initiativ och vara drivande, vilket vidmakthålla av båda könen.
  • Anonym (Kaffedraken)

Många tjejer förlöjligar blyga killar och tycker att det är omanligt. Tills dom träffar en kille dom gillar. Då är det gulligt att killen är blyg.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Biologi) skrev 2022-10-03 21:41:44 följande:
    Det är lättare för en introvert kvinna än en introvert man att hitta en partner p ga rådande könsnormer att mannen skall ta initiativ och vara drivande, vilket vidmakthålla av båda könen.
    The Truth.
Svar på tråden Blyga tjejer