7-åring utan kompisar vill ha barnkalas
Mitt hjärta brister. Min dotter vill ha barnkalas men har inga kompisar i klassen. Hon har bara en vän som bor granne. Hur ska jag göra det så bra som möjligt för henne?
Mitt hjärta brister. Min dotter vill ha barnkalas men har inga kompisar i klassen. Hon har bara en vän som bor granne. Hur ska jag göra det så bra som möjligt för henne?
Vilka vill hon själv bjuda?
Vad sorgligt,vad har lärarna gjort för att det ska bli bättre? Bjud om det är det dottern vill.
Hon vill bjuda sin granne och kanske en som går i klassen under. Men hon önskar ju att hon hade kompisar i sin klass som hon kunde bjuda.
Har hon inga kusiner i liknande ålder, eller barn på någon aktivitet ni kan bjuda?
Barn till dina kompisar?
Min son fick sin bästa kompis via en idrott som de började med när han var 5. De gick aldrig i samma skola ens före sjuan men nu läser de samma linje och går i trean på gymnasiet.
Han har mest haft grannbarn, kusinen, barn till våra kompisar och sin bästis på kalasen, och väldigt få barn från sin klass då han inte tyckte de var så intressanta.
Har haft en del samtal med lärarna och fritidspedagoderna, men det har inte hjälpt.
Tyvärr är hennes kusiner mycket äldre. Hon har precis börjat på dans, men inte hunnit få någon vän där.
Men hallå
I den åldern så lär de ju leka ihop oavsett om de är bästisar eller ej.
Bjud alla eller bara tjejerna så lär det bli bra
Du kanske har vänner el arbetskamrater med barn i passande ålder?
Bjuda alla flickor på kalas och erbjud nåt extra roligt och lockande på kalaset för att säkerställa att många kommer. Ponnyridning eller klappa en orm eller nåt sånt. Du får kosta på lite för att hjälpa henne få kompisar. Det är den krassa verkligheten.
Skolan har faktiskt ingenting med privata kalas att göra.
Skärp er och lös era saker själva. Era barn-ert ansvar.
Varför har hon inga vänner? Är hon svår eller konstig på något sätt?
Ja, så kan det faktiskt vara ibland. Hårt, men sant.