Anonym (Kim) skrev 2022-10-02 23:46:47 följande:
Nej, men fortfarande så är det alltid hyran som betalas först i alla lägen. Att bli utan bostad är ju i princip det värsta som kan hända, särskilt när man har barn. Tandvärk får man stå ut med tills man kan ordna pengar till detta, men aldrig aldrig vänta med hyran någonsin.
Eftersom du har såpas låg inkomst så tycker jag att du ändå ska söka ekonomiskt bistånd och bli utredd, kanske är det så att du ligger på gränsen eller under normen och kan få löpande hjälp och även då med tandvård. Se till så att du lämnar med kvitton på tandvården du redan gjort så att det räknas med när de gör beräkningar.
Är det korrekt att du har ett beslut om skuldsanering men att de gjort beräkning och att du inte ska betala för närvarande då du inte har ekonomiskt utrymme? För det är väl inte så att du fått en summa att betala varje månad men som du inte kan eftersom du är arbetslös och så låter du bara bli? Du har väl fått omräknat och beslutat att du inte ska betala för närvarande?
Tyvär så kunde inte jag vänta med tandvärk...om du haft det själv så kanske du borde veta hur ont det gör.
Jag har ett beslut om skuldsanering till februari 2024
När jag blev av med jobbet så gjorde jag omprövning och då kom dom fram till att jag inte hade beralningsutrymme att betala enligt min betalningsplan så då ska jag inte
Betala något så länge jag är arbetslös