• Anonym (H)

Ang att få hjälp av soc

Det är sannolikt att du får hjälp. Men du kan behöva förklara dig en del. Akut tandvård är ju akut. 

• Anonym (H)

Kläderna kommer de dock tycka var onödiga. 

• Anonym (H)
    Anonym (Kim) skrev 2022-10-02 23:09:03 följande:
    Hur kan du svara det, är du insatt i TS ekonomi och vet hur hon ligger gentemot normen?
    Anonym (H) skrev 2022-10-02 23:06:24 följande:

Kläderna kommer de dock tycka var onödiga. 

Nja, kläder är inte något onödigt, däremot att köpa kläder istället för att betala hyran är det...
    Jag har inte sagt att kläder är onödigt. men soc kommer tycka det i det här läget.
  • Anonym (H)
    Anonym (Jagat) skrev 2022-10-02 23:07:18 följande:

Förstår att de är så men jag kunde inte direkt välja att vänta tex med tandvärk
    Hyran var inlagd för betalning men tyvär så fick jag tandvärk och infektion
    Och eftersom jag har skuldsanering och anmärkningar så.ör det omöjligt att ta något på faktura.
    Den inkomsten jag har är på 15 000,a kassa och bostadsbidrag och så sonens barnbidrag med det går till honom.
    Mun hyra ligger på 7257 kr och med resten av pengarna ska allt annat betalas

Barnbidraget räknar de som din inkomst.
  • Anonym (H)
    Anonym (?) skrev 2022-10-03 08:42:04 följande:
    Jag kan svara.... akut tandvård med kraftig värk och/eller infektioner får du hjälp med ändå. Det har alla folktandvårdar skyldighet att hjälpa till med. Du skulle alltså kunnat gå till tandläkaren OCH betalat hyran.
    Jag har definitivt blivit nekad av folktandvården, och sedan har soc nekat att betala för akut tandvård också. Det fungerar inte alltid så bra som man hoppas.
  • Anonym (H)
    Anonym (Jagat) skrev 2022-10-03 08:43:52 följande:
    Aldrig gått hos folktandvården,jag ringde dom men det fanns inga tider dörren om 7-8 månader och jag kan inte gå.led fruktansvärd tandvärk så länge
    Folktandvården har ett högre pris än soc godkänner, så jag fick alltid stå för mellanskillnaden.
Svar på tråden Ang att få hjälp av soc