Inlägg från: sweetpea |Visa alla inlägg
  • sweetpea

Ni som köpt Ikeasoffor..

Jag hade en som hette Falsterbo som var ganska obekväm och dessutom gick sönder. Efter den och en Klippan gav jag f-n i Ikeas soffor och köpte en Coffee på Mio. Ah, vilken lyx! Vi har en hörnvariant i manchestertyg och igår var jag hemma hos min bror och provsatt hans Ektorp i manchester och den är ingenting i jämförelse! Dessutom tycker jag att det är fult med möbler med kjol. Den enda soffan jag skulle kunna tänka mig att köpa på Ikea är Karlanda.

• sweetpea

Min Coffee är min käraste ägodel, tror jag. Efter år med Ikeasoffa gav jag upp och satsade på något rejält, och det skattar jag mig lycklig över varje dag. Om det är två möbler man ska satsa på i hemmet är det säng och soffa, tycker jag - det är ju där man tillbringar sin tid och behöver grejer med god kvalitet.

• sweetpea

Det är inte så krångligt, man plockar ihop de delar man vill ha (en-sits, två-sits, hörn och så) och sedan väljer man armstöd. Det är armstöden som har olika namn och liksom utgör olika modeller, men alla armstöd går att kombinera med alla delar. Sedan väljer man de ben man gillar och om man vill ha något extra - typ nackstöd.

Vi har en hörnsoffa och köpte därmed två tvåsitsar och ett vanligt hörn. På ena sidan har vi ett armstöd - Kenya, heter det - och på andra sidan bara ett avslut, Brazil. Kantiga ben i ek.

Man väljer tyg ur tre olika kategorier, där stigande nummer betyder högre pris. Vi har ett kategori ett-tyg, det billigaste, i mörkbrun ganska bredrandig manchester.

Svar på tråden Ni som köpt Ikeasoffor..