• Anonym (Emma)

Efter Tinder?

När ni pratat med nån via Tinder, var fortsätter ni prata sen om ni vill vara anonyma? Snap? Annan app? Vad är vanligast?

• Svar på tråden Efter Tinder?
  • Anonym (Walla)

Är man anonym på tinder då ens? Eller va?

• Anonym (S)

Du kan använda Kik. Då ger du personen ditt användarnamn från appen och inget annat syns.

• Anonym (Öh)

Vill jag fortsätta vara "anonym" så stannar jag på tinder helt enkelt. Finns ingen anledning att byta platform. Män som föreslår snap eller kik klassar jag som oseriösa och att dom vill skicka dickpicks, vilket jag inte är intresserad av.

När det känns bra så byter jag till messenger eller whatsapp 

• Anonym (Walla)

Men vänta nu. 
    Kan någon förklara anonym på tinder?.

• Anonym (Charlotta)
    Anonym (Walla) skrev 2022-10-03 10:10:22 följande:

Men vänta nu. 
    Kan någon förklara anonym på tinder?.

Man är ju på ett sätt anonym på Tinder. Man behöver inte heta sitt riktiga namn (även om de flesta gör det), och man kan ha foton där man inte syns, uppge en annan ålder, yrke eller vad man vill. (Dålig idé, om man vill träffa någon seriöst, och de klassar en som lögnare...) Så man kan se till att inte bli sökbar. (Jag, däremot valde att uppge allt sant, så om man sökte på mitt namn, ålder och ort fanns det bara jag, och då hittade man mig på FB osv)

Jag ville träffa någon seriöst, och om vi hade skrivit ett tag, träffades och ville ses igen så gick vi över till sms eller Messenger. Fram tills dess skrev vi på Tinder. Ibland bytte vi innan vi träffades. Jag ser ingen vits att börja med ytterligare en plattform, typ kik. Det är lite varningsflagg när killar vill skriva på det. Jag gissar då att de är oseriösa och antagligen redan har en flickvän/fru. 
  • Anonym (Walla)
    Anonym (Charlotta) skrev 2022-10-03 16:27:17 följande:
    Man är ju på ett sätt anonym på Tinder. Man behöver inte heta sitt riktiga namn (även om de flesta gör det), och man kan ha foton där man inte syns, uppge en annan ålder, yrke eller vad man vill. (Dålig idé, om man vill träffa någon seriöst, och de klassar en som lögnare...) Så man kan se till att inte bli sökbar. (Jag, däremot valde att uppge allt sant, så om man sökte på mitt namn, ålder och ort fanns det bara jag, och då hittade man mig på FB osv)

Jag ville träffa någon seriöst, och om vi hade skrivit ett tag, träffades och ville ses igen så gick vi över till sms eller Messenger. Fram tills dess skrev vi på Tinder. Ibland bytte vi innan vi träffades. Jag ser ingen vits att börja med ytterligare en plattform, typ kik. Det är lite varningsflagg när killar vill skriva på det. Jag gissar då att de är oseriösa och antagligen redan har en flickvän/fru. 

Men jag har sett att en del inte har bilder på sig själva o jag har utgått från att dessa män inte får en enda matchning efter som man inte kan se hur människan ser ut.
    även om man är ute efter ett ligg så vill man ju se personens ansikte. 

måste ju vara fruktansvärt långsökt att söka efter sex på de viset

• Anonym (same)

Vad är det för fel på att fortsätta i tinders chattfunktion? Finns ju ingen mening med att byta till en annan "anonym"

• Anonym (Charlotta)
    Anonym (same) skrev 2022-10-05 12:06:39 följande:

Vad är det för fel på att fortsätta i tinders chattfunktion? Finns ju ingen mening med att byta till en annan "anonym"

Många killar jag har skrivit med har velat det. Jag ser lite olika anledningar till det:
    De fattar inte att man kan aktivera notiser, så att de ser om de får meddelanden. (oteknisk och ovillig att förstå min förklaring)
    De fattar det, men vill inte att det syns på mobilen att de får push-notis från Tinder, utan vill hellre att det står Kik, el. dyl. (antagligen redan i förhållande, och tänker vara otrogen)
    De vill byta till något där man kan skicka foton till varandra. (antagligen nakenfoton, vilket jag inte är intresserad av) 
    Då drar jag slutsatsen att de inte är seriösa/intressanta. Av de som velat byta har ingen fortsatt skriva, visat att de vill träffas, etc.
  • Anonym (S)
    Anonym (Charlotta) skrev 2022-10-05 15:47:04 följande:
    Många killar jag har skrivit med har velat det. Jag ser lite olika anledningar till det:
    De fattar inte att man kan aktivera notiser, så att de ser om de får meddelanden. (oteknisk och ovillig att förstå min förklaring)
    De fattar det, men vill inte att det syns på mobilen att de får push-notis från Tinder, utan vill hellre att det står Kik, el. dyl. (antagligen redan i förhållande, och tänker vara otrogen)
    De vill byta till något där man kan skicka foton till varandra. (antagligen nakenfoton, vilket jag inte är intresserad av) 
    Då drar jag slutsatsen att de inte är seriösa/intressanta. Av de som velat byta har ingen fortsatt skriva, visat att de vill träffas, etc.
    Då har vi lite olika erfarenheter. De killar som jag testat att gå över till Kik med har mycket riktigt skickat bilder. Påklädda sådana eller ansiktsbilder. Och de har fortfarande velat träffas, fortsätta skriva mm.
Svar på tråden Efter Tinder?