Anonym (Charlotta) skrev 2022-10-03 16:27:17 följande:
Man är ju på ett sätt anonym på Tinder. Man behöver inte heta sitt riktiga namn (även om de flesta gör det), och man kan ha foton där man inte syns, uppge en annan ålder, yrke eller vad man vill. (Dålig idé, om man vill träffa någon seriöst, och de klassar en som lögnare...) Så man kan se till att inte bli sökbar. (Jag, däremot valde att uppge allt sant, så om man sökte på mitt namn, ålder och ort fanns det bara jag, och då hittade man mig på FB osv)
Jag ville träffa någon seriöst, och om vi hade skrivit ett tag, träffades och ville ses igen så gick vi över till sms eller Messenger. Fram tills dess skrev vi på Tinder. Ibland bytte vi innan vi träffades. Jag ser ingen vits att börja med ytterligare en plattform, typ kik. Det är lite varningsflagg när killar vill skriva på det. Jag gissar då att de är oseriösa och antagligen redan har en flickvän/fru.
Men jag har sett att en del inte har bilder på sig själva o jag har utgått från att dessa män inte får en enda matchning efter som man inte kan se hur människan ser ut.
även om man är ute efter ett ligg så vill man ju se personens ansikte.
måste ju vara fruktansvärt långsökt att söka efter sex på de viset