• Anonym (J)

Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns

Fröken Allvar skrev 2022-10-03 09:37:54 följande:

Hej. Jag vill att Fattig-Sverige ska ha en röst. Det är mycket angeläget då vi inte har någon solidarisk partipolitik kvar i landet. 

I den här tråden vill jag medvetandegöra Familjeliv om den fattigdom som växer i landet. 

Jag tror att det finns empati kvar i botten av vårt så splittrade folk.

Man får skriva vad man vill i tråden, erfarenheter, ifrågasättanden, dela artiklar om fattigdom, lösningar och så vidare.

Vi ska inte ge upp hoppet om folkhemmet riktigt än. Man får även ifrågasätta det nostalgiska i att prata om folkhemmet. 

ALLT SKA UPP. 

Socialdemokraterna förstörde folkhemmet och svek svenskarna. Det finns inte så mycket mer att diskutera men vi får hoppas att den nya regeringen kan bygga upp ett tryggt Sverige igen.
  • Anonym (J)
    Fröken Allvar skrev 2022-10-03 09:33:27 följande:
    Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3V3RM/cervenka-det-kommer-ett-fattig-sverige-ni-inte-trodde-fanns
    Du har säkert röstat för detta så det är inte läge att gnälla nu. De som röstade för en rödgrön regering och för att avveckla kärnkraftverken i förra valet är ju en av orsakerna till att elpriset nu är skyhögt och att svenskarna blir fattigare. Vi hade inte behövt vara i det här läget med chockhöga elpriser om vi inte avvecklat flera kärnkraftverk. Sverige borde vara självförsörjande av el och inte beroende av andra länder. 
Svar på tråden Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns