Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

Killarna som "avgör" om det blir relation/seriöst/förhållande?

Senaste tjejen jag träffade ville bli ihop efter första gången vi sågs. Vi sågs några ggr till och hon krävde sen ett beslut från min sida. Då hade vi träffats 4 ggr. Jag sa att jag gärna fortsätter att träffas, men att jag inte var redo för ett förhållande efter att bara ha setts 4 ggr på 1 månad.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna 35) skrev 2022-10-04 10:00:26 följande:
    Kan tänka mig att det ligger något i detta, att vissa vill sätta etikett och gå framåt lite väl snabbt. Det hade även fått mig att rygga tillbaka, trots att intresse finns.  
    Anonym (Man) skrev 2022-10-04 09:46:32 följande:

Jag tror att din iakttagelse är korrekt. Men det gäller när kvinnor siktar uppåt, då har männen betydligt fler att välja på, dom är eftertraktade.

Ja, jag har aldrig haft ett förhållande men jag vill att det ska kännas rätt. Och vill inte känna en press, att det ska stressas fram.
    Hon varnade mig innan att hon var trött på killar som bara pratar sex, försöker saker på dejter, hon var inte så intresserad av sex. Jag tog det lugnt och försökte inget. Ville bara träffas och se hur det utvecklades. 2 år senare berättade hon att hon velat ligga, men det var jag som skulle ha tagit första steget. Hon ville jag skulle veta det, att jag hade missat min chans.
    Några här på forumet tyckte också att jag gjort fel.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna 35) skrev 2022-10-04 10:00:26 följande:
    Jag har frågat men som sagt inte fått något vettigt svar, varför fortsätter man då träffa henne när man vet att man inte har den sortens intresse och vet att hon hoppas på mer? 

Ja, jag var ärlig mot henne och sa att jag inte kände likadant just då, men att vi kan fortsätta att ses. Jag ville vara ärlig mot henne så att hon inte kände att hon slösade bort sin tid.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna 35) skrev 2022-10-04 11:40:59 följande:
    Förstår inte riktigt vad det var för fel du anses ha gjort?

Är likadan, vill att det ska kännas rätt och när jag går in i ett förhållande och när jag väl blir tillsammans med någon så vill jag vara säker på att detta är någon jag känner, trivs med och att jag är förbi förälskelsebubblan och att det som ska klaffa klaffar. 

Detta har jag vanligtvis känt från han jag träffar också, och då har vi kunnat prata och säga om vi är ett par eller inte. Skulle inte och kan inte definieras som ett par innan dess. 
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-04 10:19:20 följande:
    Ja, jag var ärlig mot henne och sa att jag inte kände likadant just då, men att vi kan fortsätta att ses. Jag ville vara ärlig mot henne så att hon inte kände att hon slösade bort sin tid.
    Då var du ju ärlig och då vet hon förutsättningarna, valet ligger då hos henne. 

Skillnad är ju exempelvis när någon säger att dom inte vill ha någon relation just nu, alltså ej specifikt att dom inte vill vara med henne.  

Jag har aldrig haft ett förhållande, och då kan jag inte vara kräsen. Jag får ta det som erbjuds.
    Sen så var det märkligt att jag inte försökte nåt. Jag var ju attraherad.
    Hon tyckte ju också att jag gjorde fel.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-04 11:54:56 följande:
    Jag har aldrig haft ett förhållande, och då kan jag inte vara kräsen. Jag får ta det som erbjuds.
    Jag har fått veta här på FL att eftersom jag aldrig haft en tjej, så vet jag inget om tjejer. Jag tror att allt i livet blir perfekt när jag träffar en tjej. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-04 11:54:56 följande:
    Om en tjej säger till killen hon ska träffa att hon är trött på killar som bara pratar sex, som försöker saker på dejter, och att hon inte är intresserad, får ni intrycket av att det är en tjej som vill att man tar såna initiativ på dejten?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna 35) skrev 2022-10-05 08:38:44 följande:
    Tycker att det är intressant, nyfiken. 

Problemet är väl i så fall varför det är så, att en del killar verkar fortsätta träffa och framförallt ge sken av och säga saker såsom "inte redo just nu" istället för att vara ärliga och säga att jag uppskattar ditt sällskap, men inte intresserad av förhållande, vilket får tjejen dom träffar förhoppning/bild av att eventuellt vara på väg in i en relation medan dom inte alls är det. 

Å andra sidan verkar det som att det i vissa fall är killen som avgör om/när det blir förhållande eller inte. Dom kan även träffa en eller flera tjejer som dom är intresserade av och att det är helt enkelt killen som avgör om dom ska bli par.

Tjejen verkar oftast ha det som förhoppning/utgångsläge, medan killarna kan bete sig lika kärleksfullt osv mot någon dom ej har den typen av intresse för. De verkar ej bete sig annorlunda mot någon som dom fått den typen av känslor för jämfört med någon tillfällig.  Fått uppfattningen att det killarna är otydligare där medan tjejerna inte beter sig lika mot någon dom vill mer med eller bara har tillfälligt? 
    Är väl tillgången till sex som gör att vissa killar gör så.
Svar på tråden Killarna som "avgör" om det blir relation/seriöst/förhållande?