• Anonym (Trött på detta)

Vad lider jag av?

Jag har varit nedstämd, stressad och haft ångest periodvis under 2 år. Det har nu gått för långt och jag behöver söka hjälp, men även det är svårt och något jag drar mig för väldigt mycket.

- Varit nedstämd under 2 år
    - Glömmer bort viktiga saker, i perioder
    - Kan känna motivation en liten stund för att sedan tappa allt
    - Blir nästan apatisk, får svårt att göra saker som var planerade
    - Ingenting känns roligt längre 

Allt detta börjar bli väldigt jobbigt. Vad finns det att göra åt detta mer än att prata med någon? 

• Svar på tråden Vad lider jag av?
  • Anonym (B)

Du lär få antidepressiva. Ev psykolog efter typ 4-6 mån kö

• Anonym (Trött på detta)

Grejen är att när jag läser om antidepressiva blir jag skrämd. Alla bieffekter. Finns det någon som är bättre än den andra? Kan man få föreslå någon själv? 

• Anonym (B)
    Anonym (Trött på detta) skrev 2022-10-04 17:55:10 följande:

Grejen är att när jag läser om antidepressiva blir jag skrämd. Alla bieffekter. Finns det någon som är bättre än den andra? Kan man få föreslå någon själv? 

Sertralin är nog vanligast
    Enligt min läkare så finns få biverkningar och de är övergående. Men hon kan ju ha sagt så för att övertala mig att ta dom. Jag var med väldigt osäker 
  • Anonym (Hmm)

Sertralin är helt ok att ta, väldigt ofarliga. Skulle rekommendera att du bara sätter igång och gör nåt, t ex börjar med promenader eller annan fysisk aktivitet. Umgås med människor regelbundet, inte bara genom jobb utan privat.

Svar på tråden Vad lider jag av?