• Anonym (Trött på detta)

Vad lider jag av?

Jag har varit nedstämd, stressad och haft ångest periodvis under 2 år. Det har nu gått för långt och jag behöver söka hjälp, men även det är svårt och något jag drar mig för väldigt mycket.

- Varit nedstämd under 2 år
    - Glömmer bort viktiga saker, i perioder
    - Kan känna motivation en liten stund för att sedan tappa allt
    - Blir nästan apatisk, får svårt att göra saker som var planerade
    - Ingenting känns roligt längre 

Allt detta börjar bli väldigt jobbigt. Vad finns det att göra åt detta mer än att prata med någon? 

• Svar på tråden Vad lider jag av?
  • Swedman

Ring vårdcentralen och berätta för dem. De kan lotsa dig vidare. 

• Anonym (Nfnf)

Försök kom på varför du har ångest. Är, sov och försök träna lite. Spring tex ifrån din ångrar. Planera dina dagar med vad du ska göra, även om det är småsaker som att städa eller ha disken. Detta hjälper, tro mig. Haft ångest i 15 år själv .

• Anonym (Nfnf)

Öva på avslappning. Gör inte mer än vad du orkar. Sänk kraven om att du måste göra en massa. 

• Anonym (dystymi)

Jag vet inte om jag har stavat det rätt, men dystymi har jag (dystimi? distymi?) och jag är som dig. Förutom att jag inte kan stava min egen diagnos.

• Anonym (Trött på detta)

Jag har nu bokat en tid digitalt ikväll, via Mindoktor. Hoppas att få hjälp. 

• AndreaBD

Depression. Försök få en samtalskontakt, du kan börja med kurator på vårdcentralen eller få remiss till vuxenpsyk. Antidepressiva brukar vara en bra idé för att komma ur det. Då är det också lättare att prata om saker och ting.

Svar på tråden Vad lider jag av?