Orosanmälan från skolan
Jag har också två barn och tror inte att de som försvarar pappan har egna barn, eller så har de inte läst tråden ordentligt.
Det är inte att pappan blir arg som är problemet. Barn behöver uppfostran, gränser och alla föräldrar blir arga ibland.
Det är oförutsägbarheten i det hela som skrämmer barnen. Flera i tråden har upplevt samma sak och berättar hur det har skadat dem.
Pappan verkar brusa upp för småsaker. Därmed kan barnen aldrig förutsäga hans reaktioner, vilket skapar otrygghet. Även när han är snäll och glad, för de vet aldrig hur länge det varar. De vet inte vilket humör han är på i morgon eller om ett odiskat glas kommer att leda till utbrott.
Så jo, man "får bli arg", men man får inte bete sig hur som helst, särskilt inte mot sina barn. Att vissa i tråden inte fattar skillnaden mellan detta och att uppfostra sina barn på ett sunt sätt, är skrämmande.
Däremot skäller jag inte på barnen inför kompisar. Jag gör alltså som pappan och tar skället när vi är ensamma. Inte för att jag innerst inne vet att jag gör fel, som någon skrev, utan för att barnen inte ska behöva få skäll inför kompisar. Det tycker jag är ganska förnedrande faktiskt.