Inlägg från: Räkan77 |Visa alla inlägg
  • Räkan77

IT-jobb, vad tjänar ni?

Antar att du inte har någon kvalificerad utbildning för detta tex högskola eller yrkeshögskola? Det verkar vara mer ett underhållsarbete än IT. Callcenter är ju generellt känt för låga löner och dåliga villkor.

Så om du bara har en gymnasieutbildning och med tanke på din beskrivning av arbetsuppgifterna så skulle jag säga max 27,000. Mindre om du är beroende av nära arbetsledning och lite mer om du utför dina arbetsuppgifter självständigt och även kan vara ett stöd för kollegor. 

• Räkan77
    Bejje skrev 2022-10-07 10:26:16 följande:
    Alltså vi har visserligen ett separat utvecklingsteam hos oss, men de jobbar bara med det, jag tillhör IT-teamet och vi håller inte på med programmering.

Men jag har läst Delphi och C++ och skapat lite saker i dom, men det är inget jag jobbar inom, så det är inget jag använder.
    Det är i utvecklingsteamet du skulle vara i om du vill ha en högre lön, men då behöver du även besitta den kompetensen. Programmerare utför inte den typen av jobb som du gör, det går nämligen att vara en duktig programmerare utan att ha speciellt bra koll på det mer praktiska arbetet kring datorerna. 
Svar på tråden IT-jobb, vad tjänar ni?