• aprilsol

Utomkvedes

Hej! Jag har många tidiga gravidsymtom, rikliga vita flytningar, ömma brännande bröst, temperaturhöjning som varit sedan några dagar efter ÄL, men jag har också en ihållande smärta runt vänster äggstock som verkligen är konstant. Tagit ett gravidtest men det var negativet. BIM idag men brukar ofta vara 1-3 dagar sen. 

I natt vaknade jag av smärta och tog panodil. Ingen blödning än.

Är sjuk oroad över utomkvedes. Vad tror ni? I bland tänker jag också att jag inbillar mig alla gravidsyntom?..är deppad nu :(

• Svar på tråden Utomkvedes
  • Jag är bara jag

Så tidigt får man inte symptom på utomkveds. www.1177.se/Stockholm/barn--gravid/graviditet/avbruten-graviditet/utomkvedshavandeskap--graviditet-utanfor-livmodern/  F.ö kan inte mensen konstant vara sen utan att vara gravid för lutealfasen ändras inte. I så fall har äl inträffat senare än man trodde. Om inte mensen kommer på 2 dagar till så ta ett nytt gravtest. Får du av nåt skäl väldigt ont får du söka akut vård.

• aprilsol

Lutealfasen kan visst ändras, bara gå in på clearblue och läsa. Tackar för ditt i övriga trevliga svar

• Jag är bara jag
    aprilsol skrev 2022-10-07 16:19:50 följande:
    Lutealfasen kan visst ändras, bara gå in på clearblue och läsa. Tackar för ditt i övriga trevliga svar
    Det är extremt ovanligt. Fakta kan aldrig vara otrevligt. Tiden mellan mens och äl kan variera i det oändliga, men inte tiden mellan äl och mens.
  • Happy80

Utomkveds brukar ge smärta först runt v 6-7 så det tror jag inte du behöver oroa dig för såjär tidigt, särskilt inte innan du ev. plussat. När jag åkte in med utomkveds i  v 5 +3 var de överraskade att jag hade ont såpass tidigt.

Låter mer som en cysta eller något sånt om man ska gissa. Kan ju vara bra att boka en gyntid så du slipper oroa dig!

Svar på tråden Utomkvedes