Inlägg från: Anonym (Ebba) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ebba)

Dejta en ordningsvakt?

Jag dejtar en ordningsvakt sen ett tag tillbaka. Problemet är att han säger att han jobbar hela tiden. Vet att han jobbar dagtid på ordinarie jobb. Men säger att han är schemalagd på övertid. Kan man ens bli det? Han är även för ett annat bolag där han säger att han jobbar helger då oftast på uteställen. 

Får man ens jobba så? Dvs 7 dagar i veckan? Får man ens schemalägga någon på övertid? Förvisso är han 40 plus och singel/inga barn så han bör ju kunna jobba så mycket han vill men ändå.

Undrar också hur raggningsmöjligheterna är som ordningsvakt? Speciellt på uteställen? För det känns som han träffar en annan. Men eftersom han alltid jobbar borde han träffat någon där

• Svar på tråden Dejta en ordningsvakt?
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (---) skrev 2022-10-08 07:35:12 följande:

Eftersom du är så osäker på det hela så släpp det, är min lösning. 
    Det finns liksom ingen anledning att du ska hålla på och gräva i vilka anställningregler det är på hans jobb? Det blir ett svepskäl, men egentligen handlar detta om att du inte har tillit. 

Och ja, det är ganska lätt för ordningsvakter att möta någon på sin arbetsplats, om de skulle agera på det. 

Om han aldrig har tid att träffas så är det så. Du får väl undra och fundera på varför bäst du vill, men det bästa för dig själv är att ta kontrollen över ditt liv. Haka inte upp dig på om han inte kan. 

Tack men jag ville ha svar på mina frågor. Inte råd om vad du tycker jag skall göra, det är något jag avgör själv 
  • Anonym (Ebba)
    MsM84 skrev 2022-10-08 07:54:40 följande:

Det finns regler för hur mycket man får arbeta, men har man flera arbetsgivare går det att komma runt. Men varför träffa någon som inte har tid för en? 

Han har 2 olika arbetsgivare.
    Men får man schemalägga nån på övertid? Jobbar inte alls inom det yrket men vi får inte det enligt vårt kollektivavtal. Däremot kan man ju frivilligt ta extrapass
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (?) skrev 2022-10-08 08:16:37 följande:

Så länge den anställde är med på det går de flesta schemafrågor att lösa. Kvar är arbetstidslagstiftning kring dygns och veckovisa men den gäller per arbetsgivare. 

Så troligvis är det ok att jobba som han gör. 

Ja, som ordningsvakt på uteställen har du bra raggmöjligheter. 

Han är säkert med på det, han är arbetsnarkoman. Genom att ha 2 arbetsgivare gissar jag att han kan jobba hur mycket han vill. Han har ljugit förr om jobb därav att jag inte litar på honom.

Har man raggmöjligheter på riktigt eller mest fulla småtjejer som raggar på ordningsvakten?
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (?) skrev 2022-10-08 08:48:17 följande:
    På alla typer av tjejer. 
    Utveckla

Anonym J: Nej
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (?) skrev 2022-10-08 09:03:41 följande:
    Som ordningsvakt på populära uteställen får du alla slags erbjudande, allt från sexuella tjänster för att få gå före i kön till desperata kvart i stängningsdags erbjudanden och frågan om att träffas.

Precis som vissa tjejer går igång på idrottsstjärnor och artister drömmer andra om ordningsvakter. 
    Får ordningsvakter ens ragga på jobbet? 
  • Anonym (Ebba)
    Lönnsirap skrev 2022-10-08 09:22:31 följande:

Jag tänker att jobb är en väldigt bra sak att skylla på för att slippa ta tag i både det ena och andra. Om en människa inte har tid att träffas så lita på det och fundera verkligen på om det är så du vill leva. Ständigt väntade på den andre.

Självklart kan det vara relationer med andra, men det kan också vara spelmissbruk, eller droger som behöver finansieras. Och eller att fly från världen.

Jag vet att denne person faktiskt på riktigt jobbade extremt mycket. Men även då och då ljugit om det. 

Det har varit relation med andra, fly från omvärlden verka han ju vilja när han jobbar sådär. Droger har jag funderat på då hans personlighet och betende kan förändras på ett väldigt konstigt sätt 

• Anonym (Ebba)
    Anonym (Kl) skrev 2022-10-08 09:33:59 följande:

Det finns gränser för hur mycket man får jobba, ja. Men många OV frilansar också. 

Varför är det ett problem?

Det är frilansar han gör. Men även schemalagd på övertid säger han
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (Emmy) skrev 2022-10-08 09:36:05 följande:

Jag har jobbat lite inom den branschen. Jag har jobbat 14 timmar per dag i hur många dagar som helst då. Haft kollegor som jobbat natt 15 timmar per dag i över en vecka. När det inte finns folk så får ju andra rycka in Och jobba övertid. 

Så är det ju, men då gissar jag att det är pga sjukdom. Inte ett schema lagt månaden innan?
  • Anonym (Ebba)

Anonym(Kl)
    Tror väl inte heller han får det. Vet att han ibland fått hoppa in extra typ dubbelpass när det fattats personal. men då har han oftast inte vetat om det innan. Det är nog det han kommer runt genom att vara på olika företag. Ett av dem ger extrajobben 

• Anonym (Ebba)

Anonym(Emmy): När jag jobbade i vården fick man bara schemalägga de timmar vi hade i vårt avtal. Däremot fick vi jobba extra väldigt mycket när det fattades personal. Men aldrig att vi fick det inlagt innan utan enbart när sjukluckor uppstod.
    Men visst kan det vara att man från början vet att det inte finns personal alls. Kanske inte vikarier heller då. 

• Anonym (Ebba)
    Anonym (K) skrev 2022-10-08 11:24:57 följande:

Om han har två arbetsgivare så räknas det inte som övertid om han jobbar mer än 40 timmar i veckan sammanlagt. Han kan jobba heltid dagar för den ena, kvällar och helger för den andra, dvs i princip dygnet runt. Man får dock inte schemalägga någon på övertid men det kanske är han som uttrycker sig slarvigt och att det finns någon överenskommelse om regelbunden förväntad övertid, men det är inte heller ok. Sen att de gör så ändå är ju ingen av dem som verkar klaga på. Killen låter som en arbetsnarkoman av din beskrivning, eller att han ljuger ibland för att han inte vill ses men skyller på jobbet.

Självklart har han tusen och en möjligheter att träffa tjejer på sitt jobb, båda faktiskt, precis som alla andra som är i kontakt med andra människor. Främst har han möjlighet om han jobbar helger och kvällar eftersom det är då de flesta dricker alkohol med lite luddigare moral. Det finns ingen lag som säger att han inte får flörta på arbetstid om det är tillfälligt. Går han och sätter på en tjej på arbetstid är det så klart inte ok för chefen.

Sedan förstår jag inte varför du måste obsessa kring hans arbetstider när du redan vet att han ljuger för dig mm. Satsa på en kille som faktiskt vill träffa dig och där du kan ha tillit utan att fundera på hans arbetstider.

Jag tror ordinarie jobb lagt honom på övertid i så fall. vet att det jobbats extra och så en del. Han är en arbetsnarkoman vilket jag vet på riktigt också.

Flirta får man ju såklart, så kanske. inte en aning nåt lurt är det.
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (Hkhj) skrev 2022-10-08 11:58:35 följande:

Nej det tror jag inte man får göra.

Nej, visst låter det konstigt. Men visst de har sjukluckor/fattas personal 
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (Mamman) skrev 2022-10-08 12:12:00 följande:

Min son har jobbat som ordningsvakt. Han är stor, stark och ser oerhört bra ut. (Inte bara ur mitt mammaperspektiv.)

Han blev uppraggad av diverse kvinnor alla pass, från fulla småtjejer till medelålders kvinnor. Han var spytrött på alltihop. Spytrött på fulla människor, bråkiga människor och... raggande fruntimmer.

Usch, ja det kan jag förstå. Enda denna sagt en gång var att han inte raggade men nån gång hade en tjej gett honom numret. Tror inte riktigt på det. Han ser inte jättebra ut, men inte ful heller och efter lite alkohol så?Förstår att han blev det 
  • Anonym (Ebba)

Anonym(Mamman):
    Vad är Krav maga? Ja, men det låter ju gulligt. Lite skillnad mot ONS och fyllekåta damer liksom. 

• Anonym (Ebba)
    Anonym (Mamman) skrev 2022-10-08 15:43:49 följande:
    Det är ett närstridssystem som kommer från Israel. Man måste ha viss kunskap i det som ordningsvakt. Min son är instruktör för Krav maga så han kan såklart fler tekniker än vaktjobbet kräver.
    Okej, var tvungen att googla lite. ser rätt roligt ut faktiskt. jag kan tänka mig att det är nåt man kan ha nytta av som ordningsvakt/polis osv
Svar på tråden Dejta en ordningsvakt?