• Anonym (.)

Fika/mat är dyrt och är inte orginellt, jag har inte Netflix - Vad göra på dejten?

Jag behöver stöd till detta. Vi har tidigare ätit på restaurang. Jag funderar ju på att en filmkväll hade varit trevligt, där man får en stund för oss själva, utan att andra människor är runt omkring. Men jag har ingen Netflix.

Vad kan man göra, när allt blivit så himla dyrt?

Fika/restaurangbesök har jag slutat gå till, av ekonomiska skäl. Vad kan man göra och jag vill ju inte heller verka som om jag är snål.

• Svar på tråden Fika/mat är dyrt och är inte orginellt, jag har inte Netflix - Vad göra på dejten?
  • Anonym (Snålis)
    Anonym (.) skrev 2022-10-08 08:18:12 följande:
    Fika/mat är dyrt och är inte orginellt, jag har inte Netflix - Vad göra på dejten?

Jag behöver stöd till detta. Vi har tidigare ätit på restaurang. Jag funderar ju på att en filmkväll hade varit trevligt, där man får en stund för oss själva, utan att andra människor är runt omkring. Men jag har ingen Netflix.

Vad kan man göra, när allt blivit så himla dyrt?

Fika/restaurangbesök har jag slutat gå till, av ekonomiska skäl. Vad kan man göra och jag vill ju inte heller verka som om jag är snål.

Du vill inte verka snål, men du ÄR snål?

Nåväl, man måste ju inte ha Netflix för att se på film, finns säkert någon streamingtjänst du kan hitta som har gratis provperiod. Eller så kan du skaffa ett Netflixabonnemang och avsluta efter en månad, blir ju ganska billigt ändå. Köp en enstaka film på SF Film, kostar från 29 kr tror jag.

Sen kan du ju fixa en god middag hemma utan att det blir så dyrt. Om du är helt okunnig vad gäller matlagning så kan du ju fixa taco, det klarar de flesta av
  • Anonym (Kvinna32)

Promenad?
    Gå på museum eller någon utställning?
    Plocka svamp?
    Handla tillsammans och laga mat hemma hos någon av er? 
    Bjuda in på fika/middag?
    Spela spel? Brädspel eller på dator?
    Baka bröd?
    Våfflor?
    Gå o fönstershoppa? Leta julklappar?

• Anonym (L)

Kvinna 32 gav dig ju jättemycket bra förslag tycker jag...

Går ju att hyra filmer via nätet, inte hysteriskt dyrt...helst inte om du väljer nån gammal goding.
    Är ni i samma ålder kan det vara kul att se nån kul film från förr och bli lite nostalgiska.

Gör hemmagjord pizza med lite olika topping och så popcorn. Om du inte vill göra degen själv så går det ju att köpa färdig.

Annars är ju te och scones väldigt mysigt till film. Tända ljus och lite god marmelad och ost.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (L) skrev 2022-10-08 08:43:15 följande:

Kvinna 32 gav dig ju jättemycket bra förslag tycker jag...

Ja. Jag har gjort några av dom sakerna med tjejer jag träffat.
  • Swedman

Jag har ett abb på Amazon Prime och har därmed tillgång till deras filmkanal. Är som Netflix typ.  Kostar 70kr/mån tror jag det var.

• Anonym (Bibliotek)

Har du bibliotekskort så kolla om ditt bibliotek är anslutet till Cineasterna www.cineasterna.com/sv/

Då kan du streama ett visst antal filmer gratis. Ekonomiskt, inte snålt. Hyfsat bra utbud tycker jag som inte ser film särskilt ofta. 

Har du telia som tv-distrubitör har du c-more gratis just nu, där finns också en del filmer. Så även om du har HBO i ditt tv-utbud. 

Men annars - spela spel, prata, ät nåt gott och umgås är ju perfekt! (Även här kan man blanda in biblioteket om man inte har nåt bra spel, iaf där jag bor kan man låna sällskapsspel). 

• Anonym (A)
    Anonym (Kvinna32) skrev 2022-10-08 08:30:47 följande:
    Promenad?
    Gå på museum eller någon utställning?
    Plocka svamp?
    Handla tillsammans och laga mat hemma hos någon av er? 
    Bjuda in på fika/middag?
    Spela spel? Brädspel eller på dator?
    Baka bröd?
    Våfflor?
    Gå o fönstershoppa? Leta julklappar?
    Många bra tips.
Svar på tråden Fika/mat är dyrt och är inte orginellt, jag har inte Netflix - Vad göra på dejten?