Inlägg från: Anonya |Visa alla inlägg
  • Anonya

Robinson 2022 Höst

Jag tycker det var bättre förr. Då hade de alltid ris, inte så de kunde äta sig mätta, men så att de inte svalt. De var alltså ändå hungriga och att käka enbart ris är inte särskilt gott, så de pratade och drömde om mat i minst lika stor utsträckning. De gick också ner massor i vikt. 

Det är inte hälsosamt att äta så lite och ensidigt som de gör så länge. Och dessutom ta ut sig fysiskt i tävlingar. Det blir inte heller så bra tv då de är så energilösa. 

Jag undrade också varför de inte försökt fiska, men det ena laget har ju varit utan eld mycket länge. Kokkärl fick ni först, men man kan ju grilla och halstra fisk också. 

Kan avsluta med att jag inte läst mer än denna sista sida av alla inlägg alls, så ni vet ifall det rimmar illa med vad som redan sagts.

• Anonya

Jag har sett båda redan. :) Passade på när jag åt och ändå behövde vila. Nu borde jag istället vara effektiv...

• Anonya

Oj, vad dramatiskt det var. Men varför var veckans huvudprogram på torsdag? Jag råkade se en rubrik om hur det gått... Brukar undvika kvällstidningarna efter söndagens program om jag inte sett det för vet att det kan stå något då, men helt oförberedd på torsdag. 

Att produktionen skulle ha fixat bort förgöraren tror jag absolut inte. Visst är en del saker lite regisserade, men absolut inte att påverka allt på det sättet. Är ju inte bara ära som står på spel heller utan en halv miljon. 

Stackars Kris. Bra någon här visste/förstod att det var en del av immunitetshalsbandet som han tagit, det förklarade ju hur han kunde ha en ersättare som såg så fint gjord ut. 
    Någon i produktionen hade säkert ändå märkt att han tappat det så de fick tid att fundera på hur de skulle göra. Eller så har de stoppat filmandet en stund, är ju också möjligt förstås. Ibland gör de ju om scener också. 
    Det stod ju tydligt att bara den som fysiskt hade förgöraren på örådet kunde spela ut den. Ingen hade den. 

Att Alex blev sur förstår jag. Att han for ut mot Helen gillade jag inte. 

Vad många de är kvar till finalveckan. 

• Anonya

Saxat från Aftonbladet:

"Andreas förklarar att mycket av det som faktiskt hände är bortklippt från programmet 

? Jag ville ju ha ut Helen (Lindborg, 32). Men jag sa att ?funkar inte det så rösta på mig?.

När det väl stod klart att det inte skulle gå att rösta på Helen så kände Andreas att det var hans tur att åka hem.

? Jag skrek ?plan b, bara gör det?. Så fick jag lite skäll av produktionen för man får ju inte prata egentligen, säger han och skrattar."

Han förklarar att han ville ut för att han tappat gnistan i slutet och inte längre var sitt glada jag.

• Anonya
    A4ka skrev 2022-12-10 08:32:57 följande:

www.msn.com/sv-se/nyheter/other/tvingas-avbryta-robinson-inspelningen-efter-storbråket-det-hände-egentligen-på-örådet-fight/ar-AA1543Xm?fbclid=IwAR3jdcCAkuS5Xfn5e7SpbukDsVTqNiVwxIjU6eUvSLhZIZYLg_YrXogoJDE

Ja, den artikeln råkade dyka upp hos mig någonstans idag. Kom in här för att skriva om den, men det behövs ju inte nu. :) Bråk mellan deltagarna och produktionen på örådet. 

Jag tror absolut inte på att Kris medvetet slängt förgöraren utan känner mig säker på att det var ett misstag. Står att han bad produktionen om att få åka tillbaka till stranden och leta reda på den,eftersom det ändå var lång väntan tills örådet skulle börja. 

Ska bli intressant och se vad som händer i nästa avsnitt. Och Sandra som inte erkände att hon visste om förgöraren. Intressant att Petra ställde den frågan. 
  • Anonya

Flygrl har väl nästan bevisat att Kris inte tappat förgöraren på flit. Hade han velat räddat Helen hade det räckt med att hinta om att det kan finnas saker som gör att man inte är säker med en immunitet. Att ta på sig så mycket ilska och besvikelse i onödan känns väldigt ologiskt. 

Hur många har inte utanför Robinson blivit av med något viktigt för att en ficka varit trasig? Dessutom händer även osannolika saker. Fickan var ändå väldigt trasig, men att sätta saker i en ficka just när man ska iväg går så automatiskt att man kan glömma sånt lätt. 

Helen har ett mycket bra pokerface och vet att vad som helst kan hända i Robinson. Ibland blir det ju också omtagningar även om de förstås undviker sådana när det handlar om första reaktioner.

Ska bli intressant på måndag att se vad som händer härnäst. När kommer Helen på något sätt få veta att Sandra visst var medveten om immuniteten? 

• Anonya
    Nandez skrev 2022-12-12 19:51:04 följande:

Samla poäng är väl något nytt

Det var med förra året. 
  • Anonya

Jag gissade att örådet skulle bli klart först på söndag. Är ju en viktig del liksom, passar in i finalprogrammet. 

Bara fyra gamla deltagare så färre än det brukar. Men kostar hålla deltagarna kvar i landet liksom om de ska flygas tillbaka och alla är nog inte intresserade heller, utan vill hem/stanna hemma hos familjen. Och hur skulle det vara med dem på Gränslandet där en del kanske åkt ut jättemycket tidigare än andra där. Annorlunda än förra året. 

Ska bli intressant att se hur det går. Och Kristoffer får alltså vara med och rösta.

• Anonya

Galet jämt på slutet. Inte kul missa en halv miljon med 1-2 meter. Starkt av Martin att komma ikapp två gånger efter att ha varit så mycket efter. 

Tycker inte att den som är klar för finalen borde få vara med och rösta. Är ju klart att personen röstar på den som är starkaste hotet och det känns inte helt rätt. Vet inte om det heller var tänkt så från början eller om det blev så för att det var så få som var kvar av de utröstade. 

Jag delar inte era tankar om Alex. Jag gillade honom, men besviken på att han for ut mot Helen på örådet. För övrigt har jag på olika ställen läst att folk tidigare glömt immunitetshalsband och då har det inte varit något problem, så förstår att folk var sura på att immunitetsförgöraren inte fick användas då den konkret var borta. 

Tänk att det snart kommer en ny säsong. Vet ni vilken månad den har premiär?

Svar på tråden Robinson 2022 Höst