-
Det påminner lite om hur det var i Farmen förra säsongen, där folk åkte fram och tillbaka mellan Farmen och Torpet flera gånger. Fattar inte heller den twisten och tycker att det var en tråkig "ny grej".Nandez skrev 2022-10-18 19:53:06 följande:Fattar inte denna twist
-
Nandez skrev 2022-10-20 20:29:37 följande:Du har så rätt
-
Ett till problem med matsituationen är ju att nästan alla länder spelar in Robinson på samma plats. I alla fall förra året var Sverige ett av de sista länderna att spela in, så all typ all cassava (eller hur man nu stavar det?), kokosnötter, och fisk mm var redan uppätet av andra lag som varit där tidigare. Om det är samma i år igen så förstår jag faktiskt att de inte ens ger sig på att fiska - eftersom det ändå inte finns någon fisk kvar. Jag vet inte vilket land i ordningen Sverige var med att spela in höstens säsong, men det går säkert att kolla upp.
-
Jag var helt säker på att jag hade svarat på detta men det hade jag visst inte, så sorry :oflygrl skrev 2022-10-21 01:14:38 följande:Håller med angående Tommie där.
Det som ffa gjort mig skeptisk till svenska The Island är väl att focus verkat vart att deltagarna va kändisar och inte att dom skulle ha rätt egenskaper för klara överleva under tuffa förhållanden. Jag menar Maria Montazami och Lisa Ajax liksom. Inget ont om dom men har dom verkligen den hårdhet som faktiskt krävs?
I engelska upplagan va det ju inte vem som helst som fick va med utan om jag inte minns fel va det tuffa uttagningar och samtliga som kom med va riktigt vältränade och tuffa typer.
Vi verkar ha samma minnesbild av tidiga Robinson. Även om jag är äldre än dig är jag faktiskt jämngammal med Robinson, född 1997 that is.
Jag håller med om att det hade varit kul om det varit folk som inte är kändisar. Det hade blivit en helt annan sak. Men en del av programmet kanske var att ta kändisar sjukt långt utanför sin comfort zone? Idk.
Ja, då är du några år äldre än migJag trodde faktiskt att Robinson började någon gång på 2000-talet, men man lär sig något nytt varje dag
-
Vilket IMO är helt rimligt om matsituationen är sådan att typ allt redan ätits upp av tidigare lag. Det året då säsongen spelades in i Norrland så var det ju en tjej som var tvungen att avbryta på grund av att hennes kropp hade gått in i svält-läge, efter det fick deltagarna mera mat av produktionen (för att undvika att flera hamnade i samma situation). Så att man gör samma sak på andra sidan jorden är väl inte så konstigt? Jag tycker i alla fall att det är både rimligt, vettigt och sunt att hålla deltagarna ifrån svältgränsen, eftersom det faktiskt kan vara farligt. Men då förutsätter jag att de "bara" får typ basics och inte någon lyxmiddagJohannus skrev 2022-10-23 21:08:22 följande:Jag har läst på flera olika ställen som 24.nu och Hänt att deltagarna får mat av produktionen lite så att dem är inte helt på svältgräns. Det visas bara inte i programmet.
-
Jag har också missat både gårdagens och dagens avsnitt då tiden helt enkelt inte räckt till. Men jag är här och läser ändå, för mig gör det inget att det blir lite "spoilat" i text, jag har ändå så dålig koll på namnen (+ minns ändå inte vad jag läst
) att jag måste se det framför mig för att hänga med.
Men ska försöka titta ikapp imorgon -
Nandez skrev 2022-10-24 22:35:06 följande:Jag håller med dig
-
Sitter just nu och kollar ikapp söndagens avsnitt (de senaste dagarna har inte blivit som planerat så jag har inte haft möjlighet att titta förrän nu). Spännande med lag syd i öråd, det är deras första.
Blev lite förvånad över att Alexander gav bort sin amulett till Nathalie. Snällt av honom, men det känns lite risky och jag hade nog inte vågat göra samma sak själv.
Ska bli spännande att se hur örådet slutar (har ju läst det här men minns inte).
Detta är mina tankar just nu -
Haha, det är bara skönt att det inte bara är jag som dröjer med mina svarflygrl skrev 2022-10-28 15:17:46 följande:Det är lugnt. Du svarar alltid och det uppskattar jag. Nu va det jag som dröjde med mitt svar i stället.
Det kan nog va som du skriver angående The Island, ja. Och jag har ju iofs inte sett svenska VIP-varianten så kanske ska jag inte säga så mycket. Det kanske blev bra ändå trots Maria Montazamis tofsar ha ha.
Att jag är äldre än du har vi redan konstaterat i nån av lektrådarna vill jag minnas. Men ja, Robinson hade tydligen premiär -97.
Jag tyckte faktiskt att Maria Montazami var bra i The island, hon liksom tog sig an vildmarken på ett bra sätt och jag tyckte helt enkelt att hon gjorde det bra. Men då har jag visserligen inte sett The island UK, kanske hade tyckt annorlunda om jag sett den också
Ja, det är mycket möjligt att vi redan har pratat om det, men att jag glömt det ;pNej, vad tråkigt att du lämnar! Jag gillar att läsa dina kommentarer till programmet! <3flygrl skrev 2022-10-28 15:37:25 följande:Det blev som det brukat bli att jag lämnar tråden efter ett tag. Jag känner inte att jag passar in riktigt. Sorgligt nog.
Så jag kommer väl fortsätta kolla Robinson OCH Gränslandet (känns som det bara är jag som följer Gränslandet) men nöjer mig med att läsa va ni andra skriver.
Lev väl!
/flygrl
Om du känner att det är rätt beslut att lämna tråden så ska du så klart göra det, men tråden står alltid öppen och jag (och många andra!) hoppas att du ändå kommer tillbaka. Nu har jag hamnat lite på efterkälken (ligger typ en vecka bakom), men annars följer jag både Robinson och Gränslandet -
Det hoppar jag med!Nandez skrev 2022-10-29 19:34:18 följande:Hoppas flygrl kommer tillbaka
-
Sitter i detta nu och tittar ikapp Robinson + Gränslandet, samtidigt som jag läser ikapp denna tråden. Tänkte, medan jag läste tråden; Vad konstigt? Detta har inte jag sett?
Förvirringen innan jag kom på att jag tittar ikapp och alltså ligger 1v efter
-
Ja :DJohannus skrev 2022-10-31 20:46:30 följande:Så kan det gåNandez skrev 2022-10-31 21:12:02 följande:Just for the record så kan jag nu meddela att jag är på gårdagens avsnittkokosnötmjölk skrev 2022-10-31 20:42:20 följande:
Sitter i detta nu och tittar ikapp Robinson + Gränslandet, samtidigt som jag läser ikapp denna tråden. Tänkte, medan jag läste tråden; Vad konstigt? Detta har inte jag sett?
Förvirringen innan jag kom på att jag tittar ikapp och alltså ligger 1v efter
Av någon anledning så gillar jag tjejen som är lagkapten i det ena laget, tror att hon heter Nathalie. Och stör mig en del på Pelle. Tycker inte att det varit så mycket bråk detta året, varken i Robinson eller i Gränslandet, vilket jag tycker är skönt. Det är inte kul när det bara bråkas, tex som i den tidigare säsongen i år (?) där det var två deltagare som rök ihop rejält.
-
Precis. Nu minns jag inte hela händelseförloppet i detalj, men jag tyckte inte alls om Hayes. Tyckte han gick över gränsen flera gånger, bland annat med att döpa gränslandets toalett till "Skithuset Mattias", som du sa. Men också som den gången då han stod och skrek åt Mattias att "grow some f balls" och att han skulle slå ner honom (minns inte de exakta orden). Inte ok.BeautifulLiz skrev 2022-11-01 05:21:07 följande:Du tänker på Hayes och Mattias?
När Hayes döpte deras dass till "Skithuset Mattias", då gick han verkligen för långt.