Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2022 Höst

A4ka skrev 2022-12-08 22:12:41 följande:

Det är några saker i dagens program som jag inte hängde med Kris råkade tappa bort immunitetsförgöraren då de hade bråttom, men när och hur lyckades han pyssla ihop snäckor med snöre/ rep osv? så det fanns material, tid och verktyg (sax/ kniv) att klippa och pyssla?! Och varför ska han behöva visa samma som de hittade i lådan? Om någon av de som har immunitet tappar bort sin halsband eller om det går sönder eller om det råkar glömma den på stranden är de inte immuna då? Nånting stämmer inte. Det måsta vara produktionen som ville ha med TWIST för att göra det mer spännande och att Helen skulle bli kvar. I många andra avsnitt och program fick det polletter, brickor, mynt, armband osv och har ALDRIG tappat något nånsin, trots slitna kläder, trots att de sover utomhus, går i mörkret osv. Jag köper inte det. jag ville att Helen skulle bli kvar men inte på detta helt ologiskt sätt.

Håller med dig i det du skriver. Har också svårt att tro att Kristoffer tappade den när jag såg att han tog fram snäckbandet..... Nåt skumt var det. Eller att produktionen tog den för att Helene skulle stanna då hon tagit sig tillbaka flera gånger från Gränslandet.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-12-08 22:20:09 följande:
    Alex sa visserligen att han inte skulle lägga någon skuld på Kristoffer.
    Men det går ju inte att lita på honom.
    Jag hoppas att Kristoffer stannar. 
    Helen lär det ju drabba hur som helst.
    Men nu vet hon ju om det.
    Ja Alex sa att han inte lägger någon skuld på Kristoffer, men man kan ju se i hans ögon att glad är han inte. Det går genom märg och ben när någon visar sin irritation redan på Örådet.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-12-08 22:20:55 följande:
    Visste Petra om det
    Tur att hon då avvärjde det. 
    Vadå avvärjde? Klart att programledaren vet vad som läggs ut till deltagarna i from av lådor med mat, immunitet eller immunitetsförgörare....Hon spelade bara ett spel om att hon inte visste. Hela grejen tror jag har med produktionen att göra för att Helene inte skulle åka ut då hon kämpat sig tillbaka flera gånger. 

Kommer nog att vara skriverier om kvällens Öråd i Media.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-12-08 22:40:01 följande:
    Eller så gjorde Kristoffer det med flit för att han inte ville vara med på det där. 
    Antingen gjorde Kristoffer det med flit eller produktionen.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-12-08 22:48:19 följande:
    Ja,det är klart. Det har du rätt i.
    Men det jag menar är att det är bra att hon inte godkände den egengjorda immunitetsförgöraren.
    Kanske var det bra att hon inte godkände den, men egentligen borde hon ha godkänt det för har den getts ut då ska dem få användning också av förgöraren. Annars kan ju Petra säga att inte ens immunitet godkänns vid nåt Öråd i framtiden. Hur som så blev det konstigt.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-12-08 22:49:07 följande:
    Ja,precis. Men är det produktionen så är det ju fel.
    Ja om försvinnandet av förgöraren har med produktionen att göra då är det fel. 

Kan vara så att det har med Kristoffer att göra, kan även vara så att någon annan deltagare tagit den när dem sovit, kan även vara så att Kristoffer tappade den som han sa, men skumt att han hann göra ett annat band. Vi får se om vi får svar på denna förgörare över huvud taget.
  • Johannus

Läst massor o vad som hände på Örådet på torsdag. Och ju mer jag funderar fram och tillbaka så kan jag tänka mig att det var så att Kristoffer och Helene var ensamma under tiden det andra deltagarna tävlade om immunitet. Helene har berättat sin historia om hur det varit på Robinson ön denna gång med 2 utröstningar där hon hamnat på Gränslandet och fått kämpa sig tillbaka. Kan vara så att Kristoffer känt medlidande för Helene och därför slängt bort Immunitetsförgraren. Ok förstår han om han tänker så.

Håller med om att det är bra att Andreas är ute . Förstår egentligen inte varför han ens sökte in på Robinson.

Nu hoppas jag på att Alex åker ut  och Sandra, Bella, Martin.

L-O , Kristoffer och Helene ska hamna i Final. Helst ser jag att L-O vinner då han varit den enda deltagaren som varit sig själv under hela programmet.

• Johannus
    Nandez skrev 2022-12-09 19:14:10 följande:
    I media skrev de mycket lite, bara att Kris mådde dåligt
    I Facebook var det flera olika media som skrev om Örådet. Sen har FB egen tråd för Robinson, så diskterats har det fram och tillbaka vad som hände med Immunitetsförgöraren.

Eftersom inte Helene reagerade alls när Kristoffer sa att han haft förgöraren och att hon skulle röstas ut såå tror jag (alltså min tanke) att när Helene och Kristoffer var ensamma när det andra tävlade om immuniteten att Kristoffer kommit överens med Helene att inte använda den utan lämna den kvar på stranden.
  • Johannus
    Johannus skrev 2022-12-10 20:43:20 följande:
    I Facebook var det flera olika media som skrev om Örådet. Sen har FB egen tråd för Robinson, så diskterats har det fram och tillbaka vad som hände med Immunitetsförgöraren.

Eftersom inte Helene reagerade alls när Kristoffer sa att han haft förgöraren och att hon skulle röstas ut såå tror jag (alltså min tanke) att när Helene och Kristoffer var ensamma när det andra tävlade om immuniteten att Kristoffer kommit överens med Helene att inte använda den utan lämna den kvar på stranden.
    Ska stå att det diskuterades fram och tillbaka. Glad
  • Johannus
    flygrl skrev 2022-12-10 21:04:45 följande:

Jag har ju också tyckte det känns troligt att Kris kastat förgöraren då han helt enkelt stört sig på behandlingen av Helen och ville rädda henne vidare förbi sista örådet.

MEEEN samtidigt hade det ju faktiskt räckt att han i förväg upplyst Helen om att förgöraren fanns så hade hon kunnat behålla båda sina immuniteter på örådet och förgöraren blivit värdelös. Och Kris hade då sluppit heeela den här jobbiga situationen.

Varför krångla till det i onödan liksom?! smile5.gif

(Fast vem vet?!)

Kristoffer har nog upplyst Helene att det finns en förgörare, men att han lämnar den så kan den inte användas mot någon. Förgöraren hade inte blivit värdelös oavsett Helene hade behållit båda immuniteten för då hade den använts till nån annan som hade immunitet. Det ville nog inte Kristoffer.
Svar på tråden Robinson 2022 Höst