• ametisten91

    BIM november 2022

    Startar en tråd för oss med BIM i november -22. 


    Jag tycker det är lite kul att se vilket försök alla är på. Så jag lägger in mina uppgifter inom en parentes i BIM-listan och så får ni som vill gärna göra det samma. Om man inte vill dela med sig av det så avstår man SÅKLART! 


    Hoppas att november blir en bra månad för alla som hittar in här Hjärta


     


    BIM-lista: 


    4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

  • Svar på tråden BIM november 2022
  • 82lindis

    Tiden går ju så långsamt. Precis haft äl, peaken var i onsdags. Så nu är det bara att hoppas och hålla tummarna 🥰

  • Linneaeli
    82lindis skrev 2022-11-11 16:44:37 följande:

    Tiden går ju så långsamt. Precis haft äl, peaken var i onsdags. Så nu är det bara att hoppas och hålla tummarna 🥰


    Samma här!! Kul med någon som haft äl samma dag 🤩
  • 82lindis
    Linneaeli skrev 2022-11-11 17:47:16 följande:
    Samma här!! Kul med någon som haft äl samma dag 🤩
    Ja verkligen, då håller vi tummarna tillsammans ☺️
  • Sanlin90
    Snorkfröken jaa det är så jobbigt jag har gråtit hela dagen, har även fått ont upp mot armhålorna men har typ bruna spottinfs, känns som smärtan borde släppa vid spottings? Hur långt har du till bim?
  • Boomsin

    Omg jag fick ett svagt streck idag!! Vågar inte tro på testet för det är så svagt med hopp har jag fått. Har inte haft mens sedan 6 september och är på cd 67 idag.
    Lägger till en bild 

  • Barbrastreisand

    Någon som varit med om att streck dyker upp i efterhand (efter avläsningstiden) och det varit positivt? 
    Tog ett test i morse, det var negativt så la det på hyllan. Nu ikväll så ser jag ett svagt streck på det.  Mina tidigare negativa test har ALDRIG haft såhär synligt streck efter tiden. Försöker ha hopp in i det sista, även om det sannolikt inte är positivt..

  • Nellygirl93

    Blir inte klok på min kropp..

    Slutade med preventivmedel i slutet i juni, först va det svajigt med mens/mellanblödningar osv. Sen försvann mensen, och hade en cykel på 60 dagar, sen kom mensen, 20 dagar senare fick jag positivt ÄL test och blev överlycklig. Men nu är det över 3 veckor sen och jag är varken gravid (fler negativa test) eller har fått mens. Är nu på cykeldag 40.. 

    Är det fortfarande kroppen som återhämtar sig från alla år av prev? Ska man boka tid hos Gyn eller hur har ni andra gjort? Har ingen stress att bli gravid men vill veta att kroppen funkar liksom 😅

    Eftersom jag varken fått mens eller blivit gravid så antar jag ju då att ÄL inte skett trots det positiva testet.. 

    Hur länge har ni andra varit utan prev innan era cyklar blev normala? 

  • Snorkfrökenhär
    Sanlin90 skrev 2022-11-11 19:31:28 följande:
    Snorkfröken jaa det är så jobbigt jag har gråtit hela dagen, har även fått ont upp mot armhålorna men har typ bruna spottinfs, känns som smärtan borde släppa vid spottings? Hur långt har du till bim?

    Hmm, brukar du ha spottings? Har du BIM nu snart?

    Om jag nu haft ÄL typ idag då har jag BIM 23/11. Brukar ha 12 dagars lutealfas. 


     


    Boomsin skrev 2022-11-11 20:47:15 följande:

    Omg jag fick ett svagt streck idag!! Vågar inte tro på testet för det är så svagt med hopp har jag fått. Har inte haft mens sedan 6 september och är på cd 67 idag.
    Lägger till en bild 


    Jag ser, tror du kommer få starkare om nån dag 😄


    Barbrastreisand skrev 2022-11-11 21:51:50 följande:

    Någon som varit med om att streck dyker upp i efterhand (efter avläsningstiden) och det varit positivt? 
    Tog ett test i morse, det var negativt så la det på hyllan. Nu ikväll så ser jag ett svagt streck på det.  Mina tidigare negativa test har ALDRIG haft såhär synligt streck efter tiden. Försöker ha hopp in i det sista, även om det sannolikt inte är positivt..



    Jag har faktiskt fått en svagt streck i efterhand utan att vara gravid, men inte sådär tydligt som jag tycker ditt är, spännande 😄

  • Snorkfrökenhär
    Nellygirl93 skrev 2022-11-11 23:39:32 följande:

    Blir inte klok på min kropp..

    Slutade med preventivmedel i slutet i juni, först va det svajigt med mens/mellanblödningar osv. Sen försvann mensen, och hade en cykel på 60 dagar, sen kom mensen, 20 dagar senare fick jag positivt ÄL test och blev överlycklig. Men nu är det över 3 veckor sen och jag är varken gravid (fler negativa test) eller har fått mens. Är nu på cykeldag 40.. 

    Är det fortfarande kroppen som återhämtar sig från alla år av prev? Ska man boka tid hos Gyn eller hur har ni andra gjort? Har ingen stress att bli gravid men vill veta att kroppen funkar liksom 😅

    Eftersom jag varken fått mens eller blivit gravid så antar jag ju då att ÄL inte skett trots det positiva testet.. 

    Hur länge har ni andra varit utan prev innan era cyklar blev normala? 


    Hade kunnat varit jag som skrivit detta 😆 

    Jag hade regelbunden mens före jag satte in hormonspiral. Tog ut den och kroppen inte i balans för fem öre! Jag har efter typ två år fortfarande inte en regelbunden mens, dock betydligt bättre. Men jag skulle kunna få en betydligt mer regelbunden cykel om jag gick ner lite i vikt, jag är rätt säker på att det är det som stör balansen just nu. 


    Jag kan ha ÄL-symtom och känna hur kroppen försöker ägglossa men så blir det inget och efter nån vecka försöker kroppen igen och kanske lyckas 😊 Precis så blev det nu för mig verkar det som. För typ 3 veckor köndes det som ÄL, men sen kom inte mina onda bröst jag alltid får efter ÄL, ingen mens och negativt gravtest. Sedan nu denna vecka massor med ÄL-flytningar och ont i äggstockarna, och nu börjar brösten ömma så den här gången tror jag kroppen lyckades. 


    Tyvärr är det ju ingen garanti på att ÄL sker bara för att man får stegring på ÄL-test. Men du kanske testat för tidigt? 

  • Barbrastreisand

    Vet inte riktigt om jag vågar tro på detta?!! 
    Ett svaaagt streck kom ganska snabbt inom tiden (5min) med Rfsu testa ofta. Äl+12 troligen, tyckte det borde kanske visat starkare? Har dock aldrig fått såhär synligt "spök" på dessa tidigare.

Svar på tråden BIM november 2022