• Okänd
    Sun 9 Oct 2022 09:20
    #0
    Meddelande borttaget
  • Svar på tråden Mysimba medicin för viktnedgång
  • Anonym (Viktr­esan)
    Mon 10 Oct 2022 09:27
    #1

    Hej jag börjar med Mysimba idag, vi kan gärna peppa varandra här och kämpa tillsammans. jag väger just nu 94 kg och måste gå ner 30 kg.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Mon 10 Oct 2022 12:25
    #2
    Anonym (Viktresan) skrev 2022-10-10 09:27:35 följande:

    Hej jag börjar med Mysimba idag, vi kan gärna peppa varandra här och kämpa tillsammans. jag väger just nu 94 kg och måste gå ner 30 kg.


    Kul!
    Vad har du för upplägg i övrigt förutom medicinen?
  • Anonym (Viktr­esan)
    Mon 10 Oct 2022 15:02
    #3

    Just nu är jag supertaggad men mitt problem är att jag vill Ha snabba resultat och ger upp lätt. Men tänkte börja med att ta bort socker och snacks. Jag är en överätare och har jag nåt gott framför mig kan jag inte låta bli. Men nu jävlar ska jag med hjälp av tabletterna behärska mig. Så främst ska jag ändra kosten och äta mindre. Hur gör du? 

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Tue 11 Oct 2022 07:25
    #4
    Anonym (Viktresan) skrev 2022-10-10 15:02:30 följande:

    Just nu är jag supertaggad men mitt problem är att jag vill Ha snabba resultat och ger upp lätt. Men tänkte börja med att ta bort socker och snacks. Jag är en överätare och har jag nåt gott framför mig kan jag inte låta bli. Men nu jävlar ska jag med hjälp av tabletterna behärska mig. Så främst ska jag ändra kosten och äta mindre. Hur gör du? 


    Är väl lite samma här. Tänker att tabletterna kommer ta bort en del av sötsuget, som jag förstått det. Jag ÄLSKAR fika, det är väl mitt största problem. Kommer väl inte uppnå full effekt av medicinen fören efter 4 veckor så har inte så stora förhoppningar fram tills dess.
    Har börjat med att ta en promenad en timme per dag i alla fall. Tänkte kanske utöka med träning på gym längre fram.
    Hur tycker du det känns hittills?
  • Anonym (Viktr­esan)
    Tue 11 Oct 2022 10:06
    #5

    Jättebra att du promenerar, kan absolut hjälpa motivationen med fysisk aktivitet. Ja det ska ju hjälpa mot sötsuget Med tabletterna! Det jag känner nu är att tabletterna hjälper mig under hela dagen men på kvällen kom sötsuget och jag kunde inte motstå det och åt lite skräp. Men idag har jag köpt lite osötad kvarg så får vi se om det hjälper att äta det. mitt blodsocker sjunker helt på kvällarna. Upplever du nån effekt av tabletterna ännu? 

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 13 Oct 2022 07:00
    #6
    Anonym (Viktresan) skrev 2022-10-11 10:06:52 följande:

    Jättebra att du promenerar, kan absolut hjälpa motivationen med fysisk aktivitet. Ja det ska ju hjälpa mot sötsuget Med tabletterna! Det jag känner nu är att tabletterna hjälper mig under hela dagen men på kvällen kom sötsuget och jag kunde inte motstå det och åt lite skräp. Men idag har jag köpt lite osötad kvarg så får vi se om det hjälper att äta det. mitt blodsocker sjunker helt på kvällarna. Upplever du nån effekt av tabletterna ännu? 


    Jag upplever också mindre sug under dagarna. Men mer mot kvällarna som dig. Det kanske blir bättre när man börjar ta tablett både morgon och kväll? :)
    Äter Yoggi mini 0,1% fett och Paulins granola till frukost. Äter sen vanlig mat till lunch och middag (samma som resten av familjen) men tar mindre pasta/potatis/etc och mer av det andra och grönsaker. 
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sat 15 Oct 2022 08:08
    #7

    Första vägningen. En vecka sedan jag började. Lördagsmorgon kommer vara den dag jag väger och mäter mig.
    Hade gått ner 0,5kg, 3 cm mindre runt midjan. 1,6% mindre kroppsfett. Är nöjd med första veckan ändå :)
    Hur har det gått för dig?

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sat 12 Nov 2022 09:32
    #8

    En månad med medicinen.
    Har inte alls följt ordination utan tar en tablett på morgonen och glömmer ibland. Borde egentligen äta två på morgonen och två på kvällen nu...

    Har ätit medicinen en månad i alla fall och har gått ner 2 kg och blivit 7 cm smalare om midjan.

  • Anonym (87,4)
    Tue 13 Dec 2022 16:03
    #9

    Väcker liv i denna tråd då jag funderar på antingen Mysimba eller Saxenda. 

    Hur går det för er?

  • Anonym (.....­.)
    Tue 13 Dec 2022 17:41
    #10
    Anonym (TS) skrev 2022-10-13 07:00:38 följande:
    Jag upplever också mindre sug under dagarna. Men mer mot kvällarna som dig. Det kanske blir bättre när man börjar ta tablett både morgon och kväll? :)
    Äter Yoggi mini 0,1% fett och Paulins granola till frukost. Äter sen vanlig mat till lunch och middag (samma som resten av familjen) men tar mindre pasta/potatis/etc och mer av det andra och grönsaker. 
    oj, jättemycket socker i miniyoggi. ta turkisk yoghurt istället
Svar på tråden Mysimba medicin för viktnedgång