Inlägg från: Anonym (Mman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mman)

Bilbarnstol ej isofix

Provocerande atr vissa har så dålig koll....

• Anonym (Mman)
    Anonym (Har ej) skrev 2022-10-09 12:43:59 följande:

Var hos 3 olika återförsäljare som inte hade. (Visst små återförsäljare men ändå)

Sen är det inte säkert fram med airbagen om barnet sitter bakåtvänd.

Jag frågade snällt om råd och fick ett bra, den my way. Varför dessa påhopp? ? 

Innan hade vi axkid som var bakåtvänd och den var vi super nöjda med, men den är ju tydligen "billig skit" .

Jaja tack för mig. Första och sista gången jag frågar här, men tack till er som svarade vänligt.

Nä ibland får man inteden hjälpen man behöver hos återförsäljare. 
    Men, googla. Läs på NTF osv och bilda dig en egen uppfattning.

Men då du vill ha hjälp ASAP så får du det nu:
    Sätt inte barnet i en framåtvänd bilstol förrän barnet vuxit ur de bakåtvända bilstolarna som finns på marknaden just den dagen barnet vuxit ur sin befintliga stol. 
  • Anonym (Mman)
    Anonym (Har ej) skrev 2022-10-09 14:03:52 följande:

Vad tycker ni familjeliv är ok att använda till om jag får fråga? :)

Jag har ju läst tidigare redan under graviditeten om bilbarnstol, hur den ska sitta osv! Asså fattar ni? Jag stod och försökte montera den vi har åt fel håll (dvs det säkra) men gick inte , då kollade jag en video om hur just vår ska monteras och då förstår, den är en sån med ansiktet frammåt?! Vi fick denna i present så hur skulle jag veta? 

Jag är väll gammaldags också, som "förr i tiden" kunde man åka och köpa direkt, men det är ju nutid antar jag allt ska beställas och tyvärr har jag alltid oturen med försenad leverans, trasigt paket osv. Har inte tid med sånt, men har väll inget val.

Tack ändå ni som var vänliga och gav tips. 

Lämna tillbaka till återförsäljaren, går inte det så köp en ny.
Svar på tråden Bilbarnstol ej isofix