• Um Hamza

    Alltså, alla dessa nyheter om en helt vanlig tjej, varför?

    Varje gång man öppnar sin telefon ser man någon ny artikel om denna specifika person. Som att hon är otroligt viktig, att allt hon gör är allmängiltigt. Det verkar bara handla om hennes privatliv dessutom, som hur många aborter hon gjort och hur ofta hon gör slut med samma person. Hur kan någon som inte verkar ha någon specifik talang ta upp så stort medieutrymme? Vem är egentligen intresserad? Jag förstår att jag kommer få massa påhopp om att det är ju bara att låta bli att läsa osv, men ändå behöver ju var och en som vill hålla sig uppdaterad med sin omvärld se hennes översminkade nylle exakt över allt. Jag kan ju inte vara ensam om att undra vad hon tillför egentligen? Visst man kan vara intresserad av mode, följa influencers osv. Men då väljer man ju dem. Gur kan någon få vara precis överallt hela tiden utan att någonsin komma med nåt annat än det som bara berör hen själv? Obegripligt 

  • Svar på tråden Alltså, alla dessa nyheter om en helt vanlig tjej, varför?
  • Kockobello
    Um Hamza skrev 2022-10-09 21:02:52 följande:
    Alltså, alla dessa nyheter om en helt vanlig tjej, varför?

    Varje gång man öppnar sin telefon ser man någon ny artikel om denna specifika person. Som att hon är otroligt viktig, att allt hon gör är allmängiltigt. Det verkar bara handla om hennes privatliv dessutom, som hur många aborter hon gjort och hur ofta hon gör slut med samma person. Hur kan någon som inte verkar ha någon specifik talang ta upp så stort medieutrymme? Vem är egentligen intresserad? Jag förstår att jag kommer få massa påhopp om att det är ju bara att låta bli att läsa osv, men ändå behöver ju var och en som vill hålla sig uppdaterad med sin omvärld se hennes översminkade nylle exakt över allt. Jag kan ju inte vara ensam om att undra vad hon tillför egentligen? Visst man kan vara intresserad av mode, följa influencers osv. Men då väljer man ju dem. Gur kan någon få vara precis överallt hela tiden utan att någonsin komma med nåt annat än det som bara berör hen själv? Obegripligt 


    Instämmer. De tillför 0. Helt onödiga människor.
  • callmepreggoornot

    Säkert Bianca. Folk VILL läsa om henne så det blir som det blir. Får nog jämt med nyheter fördelat på familjen även om mer reklam för just hennes märken.

  • cosinus

    Det obegripliga är ju inte att det skrivs om henne eftersom det bevisligen säljer.

    Däremot förstår inte jag heller hur intresset för henne kan vara så stort. Men så läser jag heller inte de artiklarna så jag bygger ju inte heller upp någon förståelse. Helt ointresserad av influensers och kändisskvaller - tur man kan scrolla vidare och låta bli att klicka :)

  • EmelieE1996

    Totalt ointressant tjej, men det är väl en massa småtjejer som läser artiklarna om henne. Aftonblad*t och Express*n är ju inga riktiga nyhetstidningar utan mer som Hänt Extra, bägge säljer på att skriva lögner och kändisskvaller.

  • FilippaFL
    callmepreggoornot skrev 2022-10-09 21:14:44 följande:
    Säkert Bianca. Folk VILL läsa om henne så det blir som det blir. Får nog jämt med nyheter fördelat på familjen även om mer reklam för just hennes märken.
    Tänkte Biana först, men då tycker jag att TS beskrivning "Hela vanlig tjej" stämmer ganska dåligt. Tjej från en av Sveriges kändaste familjer, med egen TV-serie etc etc etc är knappast en helt vanlig tjej. Men du har säkert helt rätt.
  • Um Hamza

    Jag väntar bara på att hypen kring henne ska lägga sig. Men det verkar ju aldrig hända. 

  • Um Hamza
    FilippaFL skrev 2022-10-09 21:31:47 följande:
    Tänkte Biana först, men då tycker jag att TS beskrivning "Hela vanlig tjej" stämmer ganska dåligt. Tjej från en av Sveriges kändaste familjer, med egen TV-serie etc etc etc är knappast en helt vanlig tjej. Men du har säkert helt rätt.
    Även om man har kända föräldrar borde man ju själv ändå ha någon slags talang att visa upp för att få så mycket space. Hennes bror är ganska duktig, liksom resten av släkten. Själv är hon både ful och helt talanglös, ändå verkar hela Sverige kretsa runt henne. Eller finns det någon annan kändis som syns mer än hon? Vem i så fall? 
Svar på tråden Alltså, alla dessa nyheter om en helt vanlig tjej, varför?