• Anonym (Förstår inte)

Varför vill killar se bilder på andra kvinnor?

Vad är det här med att killar vill titta på bilder av lättklädda kvinnor? Vad är det som är så intressant? Det är ju allmänt känt att killar tjatar till sig bilder (eller själva skickar dickpics för den delen)

Trots att min partner har mig så har han också sett på sånt.

Det är nånting som jag har undrat länge..??

Duger inte jag? Jag har fött tre barn så kroppen har ju såklart förändrats. Brösten är inte lika fasta, men absolut inte platta, och magen har bristningar efter graviditeterna. 

• Svar på tråden Varför vill killar se bilder på andra kvinnor?
  • Anonym (Fundersam)

Men... hur svårt är det att fundera ut? De flesta människor är estetiskt lagda, vill se något som tilltalar dem. Särskilt sägs killar vara mer inriktade på det de kan titta på.

Hur du själv ser ut har inget med saken att göra. Du är inte den enda attraktiva kvinnan i världen.

• Anonym (Förstår inte)
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-10-10 11:02:48 följande:

Men... hur svårt är det att fundera ut? De flesta människor är estetiskt lagda, vill se något som tilltalar dem. Särskilt sägs killar vara mer inriktade på det de kan titta på.

Hur du själv ser ut har inget med saken att göra. Du är inte den enda attraktiva kvinnan i världen.

Jo men det har jag också förstått. Men jag förstår ändå inte vad som är så lockande och tillfredställande med att titta på bilder på andra kvinnor? Särskilt om redan har en partner.. titta på henne istället. 
  • Anonym (Kaffedraken)

Män är visuella. Det är konstaterat att män blir lyckliga av att se bröst.
    Jag vet att jag gillade det, redan innan jag hamnade i puberteten. Sen så gillade jag det ännu mer.
    Aldrig haft ett förhållande, men jag tror att jag skulle kolla på andra kvinnor även om jag var i ett förhållande. Jag har hört att kvinnor kollar på andra män.
    Jag har aldig tjatat mig till att få se bilder, eller skickat dickpics.
    Däremot så har tjejer velat ge mig bilder på sina tuttar, både här och irl.
    Vad tycker du om det?

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2022-10-10 11:07:47 följande:
    Jo men det har jag också förstått. Men jag förstår ändå inte vad som är så lockande och tillfredställande med att titta på bilder på andra kvinnor? Särskilt om redan har en partner.. titta på henne istället. 
    Så du säger att du förstår, men ändå förstår du inte? En persons intresse av att titta på andra försvinner inte bara för att man har en partner. Sedan brukar de flesta inte söka upp sådant aktivt om de har en partner, det är en annan sak.
  • Anonym (Förstår inte)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-10 11:10:04 följande:

Män är visuella. Det är konstaterat att män blir lyckliga av att se bröst.
    Jag vet att jag gillade det, redan innan jag hamnade i puberteten. Sen så gillade jag det ännu mer.
    Aldrig haft ett förhållande, men jag tror att jag skulle kolla på andra kvinnor även om jag var i ett förhållande. Jag har hört att kvinnor kollar på andra män.
    Jag har aldig tjatat mig till att få se bilder, eller skickat dickpics.
    Däremot så har tjejer velat ge mig bilder på sina tuttar, både här och irl.
    Vad tycker du om det?

Så långt har jag också förstått att män är visuella. Och de vill gärna ha nånting att titta på. Men som tjej förstår jag bara inte vad som är så lockande. Jag kanske aldrig kommer att förstå det heller. Och om man har en partner så tycker jag att det är olämpligt. 

Jag tycker absolut inte att det är okej oavsett kön.
  • Anonym (olika)

Vad är det som är konstigt med att män och kvinnor fungerar olika på gruppnivå?

• Anonym (Förstår inte)
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-10-10 11:15:07 följande:
    Så du säger att du förstår, men ändå förstår du inte? En persons intresse av att titta på andra försvinner inte bara för att man har en partner. Sedan brukar de flesta inte söka upp sådant aktivt om de har en partner, det är en annan sak.
    Jag förstår att män tycker om att titta. Men det jag inte förstår är vad som är så lockande och intressant. 
    Särskilt om man har en partner så tycker jag inte att det är okej. Det är ju inte lite fräckt mot henne. 
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2022-10-10 11:46:42 följande:
    Så långt har jag också förstått att män är visuella. Och de vill gärna ha nånting att titta på. Men som tjej förstår jag bara inte vad som är så lockande. Jag kanske aldrig kommer att förstå det heller. Och om man har en partner så tycker jag att det är olämpligt. 

Jag tycker absolut inte att det är okej oavsett kön.
    Nej jag tror det är svårt att förstå det till fullo, men tänk dig att du har en riktigt snygg bil, en du drömt om hela livet att köpa, du kommer aldrig skaffa någon ny (om den inte ska på skroten). Du kan ändå tycka att andra bilar är något att titta på och uppskatta det, eller hur? Så om en snygg bil glider förbi så passar du på att titta. Det är lite så jag föreställer mig att man kan förklara det. Skillnaden mot din kille är att han inte bara tittar lite försynt som de flesta gör utan aktivt åker till en bilhandlare eller bilträff för att titta på dem.

Du kan i exemplet byta ut bil mot något du själv tycker om att titta på.
  • Kockobello

Varför skulle de inte vilja se vackra kvinnor?

• Smecker

Jag tänker mer såhär: Vad spelar det för roll om han tittar? På vilket sätt påverkar det dig, honom och er vardag om han tittar?

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Varför vill killar se bilder på andra kvinnor?