Inlägg från: untilthemorning |Visa alla inlägg
  • untilthemorning

Har knappt råd

Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-11 15:55:27 följande:

#78 min 12 åring äter 6 och min man äter åtta om han äter mycket, jag äter fyra och det gjorde vårt andra barn också innan hen flyttade 

Du går runt och runt i cirklar. Om du är så övertygad om din egen förträfflighet och att du inte gör något fel och är oförbätterlig - varför skapade du då den här tråden?

Du har dessutom inte svarat på frågan kring varför ni tog på er att ta in en utbytesstudent när ni uppenbarligen inte har råd??

Du behöver fatta att du snålar med käket, och kan du inte utfodra de personer som bor i ditt hem, så bör de omgående omplaceras till någon som faktiskt bryr sig.

Jag hoppas för killens skull att någon annan i hans närhet reagerar, eller att organisationen kliver in och rättar till det uppenbara misstaget i att placera honom hos en så extremt snål och elak familj.

Och du behöver också fatta att ett mål mat är INTE samma sak som en portion. Och "en portion" är inte ett standardiserat mått.
  • untilthemorning
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-11 16:20:30 följande:

Organisationens kav var att vi skulle ha rum och mat för EN extra - det har vi!

Men inte två, tre, eller  fyra extra som ska äta vilket det blir om vi ska laga mer mat!

Jamen dåså, vad är problemet? Om du är så övertygad om att du har rätt - ta striden med organisationen om det är oklarheter i vad som gäller!

I den här tråden kommer du inte få medhåll, av den enkla anledningen att vi tycker olika när det kommer till vad "mat för en person", "en portion", osv. betyder.
Svar på tråden Har knappt råd