Har knappt råd
Men 4 köttbullar till en 15-åring?
Men 4 köttbullar till en 15-åring?
#98 barnen äter på skolan det gör inte vi andra och vi vill också kunna äta på dagarna utan att någon annan äter vad den känner för till frukost. Kanske min 12 åring vill ha en kaka någongång jag har råd med ett paket i månaden inte fler än så vilket det blir om studenten äter fem i ett nafs.
Mellanmål får man köpa på skolan om man vill ha det är ingenting någon annan av oss i familjen äter och det ingick inte i organisationens krav heller
#152 vi jobbar båda två heltid med det är bara en av oss som får lön. Driver eget och pg covid och annat kan bara en av oss plocka ut lön just nu
#162 nej det gör jag inte vi har med våra två barn levt på exat den inkomsten i över två år nu när det ena av våra barn flyttat så skulle utbytesstudenten bara ta dennes plats och vi slipper ju utgifter som man normalt har för ett barn som ska gå under studentens fickpengar kläder osv.. därför ansåg vi att vi hade råd.
Men han äter mer än våra barn någonsin gjort tillsammans och därför blir det för dyrt nu
#208 får du en halv måltid på restaurang på också när du får en tallrik med mat?
Min man är vuxen över 40 och blir mätt!
Här är gårdagens middag och jag orkade inte allt på min tallrik
#216 Han äter frukost skolmat mellis finns att köpa på skolan om man vill, ingen är hemma vid mellis tid ändå. När vi (familjen) kommer hem vid 19 lagar vi mat och äter middag vid nio är det läggdags
Men har du ingen insikt i att det inte är ett normalt ätmönster? Jag n tonåring måste ju få äta mellis. står det verkligen i kontraktet att ni endast ska stå för en portion mat om dagen?
Du vägrar helt svara på frågan om du inte inser att alla äter olika mycket. Och att en tonårig kila oftast äter väldigt mycket. Oavsett vad du anser o h vad dina barn äter? Tar du inte till dig allt som alla skriver om att du serverar små portioner.
vad skulle hända om nån av er blir sjukskriven? Eller om det uppkommer en oväntad utgift?
#216 Han äter frukost skolmat mellis finns att köpa på skolan om man vill, ingen är hemma vid mellis tid ändå. När vi (familjen) kommer hem vid 19 lagar vi mat och äter middag vid nio är det läggdagsmen
Mellis äter man (om man gör det) på eftermiddagen då är han i skolan! dvs han får fixa det om han vill ha.
Mina barn är inte heller hemma då utan vi kommer alla hem vid sjutiden då äter vi middag.
ja vi kanske inte äter jättemycket men det är sånna matvanor vi har här hemma och det är det vi har råd med. Vi kan INTE ÖVERSTIGA DET
#295 studenten är inte vårt barn och ingen jag litar på att lämna ensam i mitt hem
mitt barn vill inte vara hemma själv
Klart som fasiken studenten händerna skolan till kvällen. När alternativet är att hänga på erat jobb. Han bor i ett hem, ni har tagit emot honom men han får inte ens vara där mer än att sova o h ett par timmar på kvällen om inte Ni är hemma? Han får endast en portion mat o h det är den storleken ni bestämmer han ska äta. Vilket uppenbarligen inte räcker. Han måste väl ändå då äta sig mätt? Det är ju inte han som sagt att ni måste ta emot en student.
Ett barn måste väl på äta när det är hungrigt, även ett barn? Låter som ni har nån ätstörning och den redan smittat av sig på barnet. Hur gör ni om nån blir hungrig mellan måltiderna? Får de inte äta då?
Två mål mat på helgen? Har du aldrig som vuxen lärt sig att barn behöver fler mål om dagen?