Har knappt råd
Man får aldrig ta om hos er om man är extra hungrig eller maten är extra god?
Håller med om att ni inte borde ha tagit er an denna student.
#42 ska vi handla mat som vi gör nu finns det inga pengar att lägga undan, inte ens i närhetens
Det är ett helt paket!!
ska väl ändå räcka till fler än en. Man kan inte köpa 4 paket till en middag det är normalt fyra middagar
Felix-bullarna är väldigt små så en 10 st får man nog klämma med makaroner till om det ska mätta någorlunda. En extremt hungrig tonåring behöver flera gissar jag. (Har själv en 15-årig tjej så kan inte jämföra)
#57 När vi tackade ja så var det med vetskapen att han skulle få ett mål mat om dagen, ett mål= en portion men vi klarar inte av att han ska få mer mat än oss andra och att vi måste lägga dubbelt så mycket för en extra. Då blir det inte längre en portion utan mer än så..
vi har inte råd med tre till i familjen utan en till, alltså EN till portion utöver oss andra
#61 vi har klarat oss på det lilla i flera år vi är fyra i familjen två barn och två vuxna 5-6 köttbullar var. Nu har äldsta flyttat hemifrån och vi hade ett rum och en plats över. organisationen sa att vi ska laga middag till studenten och då är det för EN extra person. Inte för ett helt kompani som äter mer än alla oss andra tillsammans det var inte den ekonomiska förutsättningen
(Pillan) vi får inte ett korvöre för att han bor hos oss
#78 min 12 åring äter 6 och min man äter åtta om han äter mycket, jag äter fyra och det gjorde vårt andra barn också innan hen flyttade