Missfall
Jag var gravid i somras och fick en liten blödning dagen efter sex i v 7. Den blödningen slutade däremot aldrig riktigt utan hade små flytningar med blod i en vecka innan jag fick se på UL att de inte längre hittade hjärtslag.. ett MA med andra ord. Fick tabletter med mig hem för kemisk abort men fostret kom ut samma kväll utan att jag tagit själva tabletterna. När det kom ut gjorde det otroligt ont och blödde mycket men bara en kortare stund. Vill inte skrämma dig, bara berättar min erfarenhet.
MEN! Blev gravid igen direkt efter och gick en rosa flytning igen efter sex i vecka 11. Blev såklart orolig efter tidigare erfarenhet men på UL såg allt bra ut och blödningen varade bara i två dar. Är nu i v 13.
Så jag har haft både erfarenheterna, dn gång som inte slutade bra och en gång som visade att det inte var någon fara.
Skillnaden när jag fick MA var att då hade jag även 'mensvärk' i ryggslutet och flytningarna med blod i slutade inte riktigt utan fortsatte i över en vecka. Så var det inte den andra gången (nu senast). Då hade jag ingen ryggvärk och blödningen slutade. Hoppas detta kan hjälpa dig lite. Håller tummarna och hoppas att allt går bra för dig, det är säkert ingen fara! Blödning efter sex är ju vanligt sägs det.